به گزارش ایرنا، حمیدرضا پوریوسف روز شنبه جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی در تربت حیدریه افزود: برای تحقق این مهم بهره گیری از سامانه های هوشمند با هدف هزینه کمک های مردمی بسیار حایز اهمیت است.
وی اجرای طرح های نوین مشارکتی را از دیگر رویکردهای این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای خدمات با هدف توانمند سازی افراد زیر پوشش از دیگر طرح های در دست اجراست که به مرور در حال عملیاتی شدن است.
وی گفت: به عنوان نمونه پارسال طرح 'مانا' با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال در این استان اجرا شد و نتیجه آن در سال جاری جذب 357 معتاد کارتن خواب پس از بهبودی کامل در واحد های صنعتی بود و با توجه به اینکه در تربت حیدریه 12 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت است این واحد ها می توانند کمک خوبی برای اشتغال این افراد باشند.
پوریوسف افزود: با بررسی های صورت گرفته سه چهارم مشارکت ها توسط بخش خصوصی و تنها یک چهارم توسط اداره کل بهزیستی استان انجام می شود و این امر بیانگر این است که مردم به موسسه ها اعتماد دارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 75 درصد مشارکت های ما صرف 10 درصد مددجویان می شود و به دنبال این هستیم با افزایش ارایه خدمات به مددجویان زیر پوشش در منزل، از مراجعه آنان به مراکز بهزیستی جلوگیری شود.
فرماندار تربت حیدریه نیز از مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی خواست سهم شهرستان ها از بودجه جاری، درمانی، توانبخشی مشخص و این سهم به طور کامل به شهرستان ها پراخت شود.
علی رستمی افزود: از بهزیستی تربت حیدریه انتظار است تقویم دیدار با خانواده ها را برای سال آینده در اختیار فرمانداری قرار دهد تا بتوانیم در دیدار با آنان شرکت کنیم.
وی اظهار داشت: بهزیستی تربت حیدریه باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی علاوه بر معرفی خیران به فرمانداری و ارتباط مستمر با آنان، زمینه ارایه خدمت مطلوبتر به افراد زیر پوشش را فراهم و این خدمات را مستند سازی و رسانه ای کند.
وی گفت: هر چند خیران در حوزه های مختلف مانند آموزش و پرورش، ورزش و دانشگاه پای کار حاضر هستند، اما باید این افراد را ساماندهی کرد تا کمک های خود را به سوی نیازهای حیاتی این شهر سوق دهند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.