مدیر حوزه علمیه سبزوار در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمانهای انقلاب، امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با ولایت فقیه از اهداف برگزاری یادواره های شهدا است.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم افزود: امروز تهدید جدی انقلاب اسلامی آسیب فرهنگی است و دشمن تلاش می کند نسل جوان را از اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلام دور کند از اینرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آنها را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه می کند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برابر تمامی ابرقدرتهای شرق وغرب با تکیه بر ایمان به خدا، وحدت و حرکت در مسیر ولایت ایستادگی کرده و اجازه تجاوز به دشمن ندادند.
مدیر حوزه علمیه سبزوار گفت: امروز امنیت، عزت و پیشرفتهای جمهوری اسلامی مرهون رشادت خون شهدا است و انقلاب اسلامی به الگویی برای دیگر کشورها برای مبارزه با استکبار تبدیل شده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بین دانش آموزان خواندن کتابهایی با موضوع ایثار و جوانمردی شهدا ضروری است.
حسن محرابی افزود: در یک سال گذشته 45 یادواره شهدا در سطح مدارس و محلات شهرستان سبزوار برگزار شده و 2 هزار و 700 اثر پژوهشی و 16 کتاب و دلنوشته دانش آموزی درباره شهدا و وصیت نامه های آنها تهیه شده است.
سبزوار 960 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد. این شهرستان حدود چهار هزار جانباز و ایثارگر دارد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.