به گزارش ایرنا سعید مجیدی ساعتی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار که در محل مجتمع فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد، افزود: نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار به سبب زحمات و صبوری پرستاران در برخورد با بیماران و خدمات ارزنده آنان است.
وی افتتاح بیمارستان حضرت رسول (ص) در 6 طبقه با اعتبار 60 میلیارد تومان، نصب دومین دستگاه پلاسمافرز استان در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس، استخدام 260 نفر بصورت شرکتی و پیمانی، افتتاح اورژانس 115 باغستان، احداث مرکز ساختمان خدمات جامع خانکوک و باغستان، افزایش 15 پست هیئت علمی به مجموعه پست های دانشکده پیراپزشکی را از جمله اقدامات مجموعه بهداشت و درمان فردوس از ابتدای امسال عنوان کرد.
فرماندار فردوس نیز در این آیین حضرت زینب (س) را اسوه و الگوی مقاومت و صبر دانست که سالروز ولادت وی روز پرستار نام گرفته است.
مهدی ابراهیمی افزود: شهرستان فردوس از نظر تجهیزات و امکانات درمانی در وضعیت خوبی قرار دارد و در آینده نزدیک به شهر ویژه ای از نظر درمانی تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از 60 دانش آموز رشته تجربی شهرستان فردوس در سال گذشته 26 نفر در رشته های پزشکی پذیرفته شده اند تصریح کرد: باید امکانات پزشکی بیمارستان های فردوس افزایش یابد تا دانشجویان رشته پزشکی پس از فراغت تحصیل برای خدمت به شهر خودشان بازگردند.
امام جمعه فردوس نیز با اشاره به اینکه پرستاران به سخن ترین کار اشتغال دارند گفت: اگرچه پرستاران سخت ترین شغل را دارند ولی بیشترین اجر و مزد را هم نزد خداوند دارند چرا که رفع گرفتاری از بیماران در مکتب ما اجر و مزد فراوان دارد.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: حضرت زینب (س) در یک روز شهادت 18 نفر از خانواده و 72 نفر از اصحاب امام حسین (ع) را دید و با این وجود گفت هر آنچه دیدم زیبایی است بنابراین تحمل زحمت، مرارت و خستگی در راه خدا زیباست.
در این آیین از پرستار نمونه استانی 'محمدرضا فرد' و پرستاران نمونه شهرستان فردوس تجلیل شد.
9875*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.