به گزارش ایرنا، آرش میلانی روز یکشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان این مطلب افزود: تهران از قرن‌ها پیش به شهر چنارها شهرت داشته است و جهانگردان و سیاحان بسیاری از چنارهای تهران نوشته‌اند و برخی از آنها تهران را چنارستان نامیده‌اند.
وی ادامه داد: افسوس که با گسترش بی‌حد و حصر شهر تهران بسیاری از فضاهای سبز و آزاد از بین رفته‌اند و این در حالی است که فضاهای سبز و باغ‌ها فقط مختص به صاحبان آنها نیستند بلکه جزو میراث سبز شهر تهران هستند.
میلانی افزود: دیرزمانی است مافیای باغخواری و سوداگران زمین به جان سرسبزی شهر افتاده‌اند و درختان تهران که مایه تازگی هوای شهر بودند، به بهای گزاف «طرح برج باغ‌ها» از ریشه برکنده شدند.
میلانی تصریح کرد: آنچه باقی مانده، نمایی از شهری است که دوستدار درخت و سبزی و طبیعت نیست؛در این راستا امید است شورای اسلامی شهر تهران میراث ماندگاری با لغو طرح برج باغ‌ها از خود به جای بگذارد و مانع از تخریب معدود باغ‌های باقی مانده شود.
وی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، سازمان پارک‌ها موظف است گزارش طرح شناسنامه باغات را تهیه کند که خوشبختانه مقارن با هفته منابع طبیعی گزارش مذکور برای 2347 پلاک به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: منکر مشکلات و پیچیدگی‌های اجرای این طرح نیستم اما تا زمانی که طرح شناسنامه باغات به طور کامل توسط شهرداری به شورای ا سلامی شهر تهران برای بررسی و تصویب ارسال نشود ما دچار ابهام‌های آماری در رابطه با فضاهای سبز مجتمع‌ها و باغات خواهیم بود؛لازم است سازمان پارک‌ها تکمیل طرح شناسنامه باغات را تسریع کند.
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت که برای برون‌رفت از بحران‌ها و چالش‌های کنونی مانند آلودگی‌ هوا، کمبود آب، ترافیک، نابودی باغ‌ها و نمونه‌های بی‌شمار دیگر تنها به انجام کارهای پژوهشی و فنی نیاز نداریم و نیاز داریم تا برای حفظ و پایداری میراث مشترک شهری‌مان در کنار هم باشیم و گفت‌وگو کرده و درهای شورا را به روی دانشگاهیان، صاحب‌نظران، خبرگان محلی و فعالان مدنی بگشاییم.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ظرفیت بی‌نظیر نهاد شورایاری در تهران را به منزله یک فرصت ببینیم و دایره مشارکت شورایاران و معتمدان محلی را در فرایندهای نظارتی و تصمیم‌سازی افزایش داده و جسم و جان شهر را اعتلا بخشیم.
وی تاکید کرد که این روزها که صدای اصلاح کمتر از صدای اعتراض‌ها به گوش می‌رسد و بسیاری از شهروندان، احساس طردشدگی دارند، نیاز داریم به گفت‌وگو بنشینیم و بر سر مسائل مهم ملی و شهری همفکری کرده تا بتوانیم برای خروج از این بحران‌‌ها طرحی نو دراندازیم و در این رابطه ارزیابی عملکرد 6 ماهه شورای پنجم، چشم‌انداز مشارکت همگانی را در سال آینده برای شورا و مردم روشن‌تر سازیم.
میلانی با اشاره به اینکه این روزها، شهر حال و هوای نو شدن و عید دارد گفت: در این ایام که شاهد جنب و جوش، تحرک و نوخواهی و تلاش برای تحول‌آفرینی بر چهره خانه‌ها و شهر هستیم، چه خوب است نخست از خانه‌تکانی دل‌هایمان آغاز کنیم و کینه‌ از سینه‌ها بزدائیم و امیدوارم که شادی این نوشدگی و نوزایی در دل‌های ما بماند و بتابد و هیچ نور امیدی در حبس و حصر نماند.
وی با بیان اینکه امسال هم رنگ امید داشت و هم زمزمه بیم گفت: در ابتدای امسال شاهد حرکتی مهم از سوی مردم بودیم که با رای قاطع و یکپارچه خود به لیست اصلاح‌طلبان تکرار کردند که به اصلاحات اعتقاد دارند و اصلاح‌طلبی را بهترین رویکرد در عرصه مدیریت شهری می‌دانند.
‌وی ادامه داد: با این حال، سال ٩٦ شاهد اعتراضات مردمی بودیم که علت آن این بود که بخش مهمی از مردم از وضعیت و نحوه اداره کشور ناراضی هستند و بر این باورند که کشور خوب و کارآمد اداره نمی‌شود.
وی افزود: این مسئله ضروری می‌سازد ما به صورت مضاعف پاسخی درخور به صدای بیم‌ها و انباشت مطالبات‌شان داشته باشیم.
میلانی تصریح کرد: چاره کار رعایت متعهدانه اصول هشت‌گانه حکمروایی خوب است؛ یعنی مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، وفاق عمومی و آشتی ملی، عدالت و برابری همگان در برابر قانون، اثربخشی و کارایی.
میلانی تاکید کرد: ما اصلاح‌طلبان باید بکوشیم و هوشیار باشیم که به ورطه جمود و تعصب و خودشیفتگی درنیفتیم و به‌جای محافظه‌کاری و توجیه‌گری، به اصلاح مستمر گفتمان اصلاحات بیندیشیم و اندیشه و ‌برنامه‌های خود را پرنشاط و سرزنده در اختیار ملت قرار دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.