چهارمین نمایشگاه رسانه‌های انقلاب اسلامی دیجیتال در شش بخش نشر دیجیتال و تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی، بازی و پویانمایی، فناوری‌های نوین اطلاعات، بین‌الملل و کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش جماران، چهارمین دور نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی شب گذشته (۲۹ بهمن‌ماه) پس از شش روز به کار خود پایان داد.

 

نشر دیجیتال و تلفن همراه شامل نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و بسته‌های رایانه‌ای بود که برای دسترسی، نمایش، پخش و جستجوی محتوای دیجیتال همچون متن، صدا، فیلم و پویانمایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین در این بخش شرکت‌ها، موسسات و تشکل‌ها که نرم‌افزارهایی با موضوعیت تبلیغ، ترویج یا معرفی فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اندیشه‌های امام و رهبری و فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع بیداری اسلامی توسعه داده بودند، حضور داشتند. نرم‌افزارهای این بخش روی گوشی تلفن همراه یا تبلت‌ها قابل اجرا بود و می‌توانستند به صورت مستقل یا با بهره‌گیری از سیستم‌های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار و ارائه خدمات و محتوا کنند.



همچنین محتوای تلفن همراه، بازی و سرگرمی، ابزار توسعه و تولید محتوا برای تلفن همراه و سامانه تلفن گویا از سایر عنوان‌های این بخش به شمار می‌آمد.

در بخش پایگاه‌های اینترنتی هم آنهایی که در زمینه‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های خدمات‌رسان و نیز وبلاگ‌های شخصی با موضوعات فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ارزش‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری، بیداری اسلامی، جنگ نرم و فتنه فعالیت داشتند، حضور پیدا کرده بودند.

ارائه دهندگان خدمات و محتوای الکترونیکی نظیر شبکه‌های اجتماعی و جوامع مجازی، اتاق‌ها و تالارهای گفت‌وگو، خدمات دهندگان وبلاگ‌ها و میکرو وبلاگ‌ها، ابزارهای مدیریت محتوا و پایگاه‌های اشتراک‌گذاری صدا و تصویر خبرگزاری و پایگاه‌های تحلیلی در این بخش حضور داشتند. در این بخش نمایشگاه تعدادی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی کشورهای منطقه که بر سیاست‌های روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، حضور داشتند تا زمینه معرفی آنها به فعالان سایبر داخلی جهت ارتباط‌گیری و اطلاع از اخبار و سیاست‌های کشورهای منطقه فراهم شود.


در بخش بازی و پویانمایی هم کلیه بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال قابل اجرا بر روی رایانه یا کنسول‌های بازی مختلف و همچنین شبیه‌سازهای متنوع با همان چارچوب موضوعیتی پیشین حضور داشتند. سرفصل فناوری‌های نوین اطلاعات هم مربوط به بخشی بود که موسسات و شرکت‌هایی در زمینه زیرساخت‌های فضای مجازی اعم از اینترنت، سرور، سامانه‌های پیامکی، نرم‌افزارهای سایت و ... در آن حضور داشتند.

در بخش بین‌الملل هم بیشتر سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی کشورهای منطقه که بر سیاست‌های روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، دیده می‌شد. کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی هم دیگر بخشی بود که شامل چهار بخش اصلی می‌شد. قسمت اول بخش پذیرش بازدیدکنندگان، قسمت دوم معاینه کلینیک، قسمت سوم مصاحبه بالینی و نهایتا قسمت چهارم عصب شناسی فضای مجازی بود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.