به گزارش ایرنا، بعد از انتشار این گزارش بسیاری از نهادهای خدمت رسان و افراد خیر برای رفع محرومیت این منطقه وارد کار شده و رفت و آمدها با هدف کاهش فقر و مشکلات اقتصادی نیز آغاز می شود.
روستایی که به گفته شاهدان آن نه جاده مناسبی دارد نه کوچه و نه هیچ امکانات ابتدایی، منطقه ای که بوی فقرش از فرسخ ها استشمام می شود.
در بررسی های انجام گرفته و حضور مسئولان در این منطقه مشخص شد که عمق فاجعه فقر و محرومیت بسیار بالاست و به همین منظور استاندار ایلام دستور ویژه رسیدگی به این منطقه را داد.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از برنامه‌ریزی مناسب برای خدمات رسانی به روستای محروم گاودول خبر داد و اعلام کرد: این روستا هم از نظر فقر اقتصادی و هم محرومیت از امکانات رفاهی و زیرساختی با مشکلات زیادی مواجه است و استاندار نیز بر پیگیری ویژه مشکلات این روستا و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در جریان بازدید از این روستا بر تشکیل کمیته پیگیری مشکلات روستا تاکید کرده است.
به گفته یونس آزادی، جلسه کمیته پیگیری مشکلات این روستا با حضور فرماندار شهرستان چرداول و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی در محل دفتر امور روستایی استانداری برگزار و تصمیمات مناسبی برای کمک به این روستا اتخاذ شد.
با گذشت بیش از یکسال از نمایان شدن چهره واقعی فقر این روستا افراد خیر زیادی به این منطقه عزیمت و ارگان های مختلفی وارد کار شدند تا برای محرومیت زدائی این منطقه اقدام هایی انجام دهند.
جمعیت هلال احمر با مشارکت شماری از افراد خیر یکی از این ارگان ها بود که در سال گذشته برای رفع مشکلات مردم این روستا وارد کار شد بطوریکه رئیس داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در چند مرحله از این روستا بازدید کرد.
روستایی که به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از امکانات اولیه زندگی بی بهره و هیچکدام از منازل آن نه سرویس بهداشتی داشت و نه حمام!
حسین عارفی افزود: پس از بازدید مسئولان جمعیت هلال احمر مرکز از روستای گاودول در فواصل زمانی مختلف خدمات متفاوتی به مردم این منطقه ارایه شد.
وی گفت: در نخستین اقدام کاروان سلامت با حضور پزشکان متخصص در حوزه های مختلف به این منطقه اعزام و خدمات درمانی به مردم این منطقه ارایه شد.
وی در توضیح محرومیت این منطقه گفت: عمق محرومیت مردم این منطقه زمانی بیشتر مشخص شد که یکی از مردم این منطقه در نخستین معاینه دندانپزشک مجبور به کشیدن هشت دندانش در یک روز شد.
او ادامه داد: همچنین شماری از افراد خیر غیر بومی نیز سال گذشته از این منطقه بازدید و مشارکت در تامین هزینه ساخت سرویس های بهداشتی و حمام مردم این روستا را تقبل کردند.
*** افتتاح سرویس بهداشتی و حمام روستائیان گاودول
بعد از گذشت حدود یکسال و همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور سرویس بهداشتی و حمام روستائیان محروم منطقه گاودول از توابع شهرستان چرداول افتتاح شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه این برنامه از حمایت افراد خیر و نیکوکار کشور از مردم روستای محروم گاودول بخش هلیلان شهرستان چرداول خبر داد.
محمد نصیری افزود: تلاش و اقدام برای رفع مشکلات مردم این روستا محروم با مشارکت افراد خیر در دستور کار این جمعیت قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست امروز ساخت 18 چشمه سرویس بهداشتی و حمام توسط این جمعیت با مشارکت افراد خیر احداث و به مردم این منطقه واگذار شد.
وی به همراه جمعی از خیران کشوری سازمان داوطلبان امروز با بازدید از روستای گاودول در جریان بیشتر محرومیت این منطقه قرار گرفتند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور همچنین با استاندار ایلام دیدار و گفتگو کرد.
استاندار ایلام در این دیدار گفت: با کمک افراد خیر و دولت و مردم بسیاری از مسائل و مشکلات نقاط محروم را می توان مرتفع کرد.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برای استفاده از این ظرفیت ها نیازمند مشارکت همگانی هستیم.
وی در ادامه به اقدامات خوب دولت در چند سال اخیر پرداخت و گفت؛ ظرف دو سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان هزینه مهار آب های سطحی و کشاورزی در استان شده است.
وی با اعلام این مطلب که زیرساخت های استان به سرعت در حال تکمیل شدن است گفت: خوشبختانه حضور پرشمار افراد خیر در ایلام برای رفع مشکلات و توسعه استان موثر و مثبت است.
استاندار ایلام گفت: طی چندماه اخیر گروه خیران مرهم، محکم، موسسه بنیاد مادر، بنیاد مستضعفان و ... در ایلام حضور یافته و خدمات ماندگاری در این استان برجا گذاشته اند.
به گزارش ایرنا، پیش تر نیز با اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان ایلام به روستای محروم گاودول
بسته های بهداشتی، درمانی، معیشتی و فرهنگی و البسه در بین روستائیان این منطقه توزیع شد و این اقدام ها نوید بخش این است که توسعه و آبادانی این منطقه در مسیر شتاب قرار گرفته است.
روستای محروم گاودول با 18خانوار واقع در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول در استان ایلام قرار دارد.
بخش تاریخی هلیلان برخلاف تاریخ چند هزار ساله اکنون در ردیف مناطق بیشتر محروم استان ایلام قرار دارد.
این بخش از توابع شهرستان چرداول و در جوار لرستان و کرمانشاه قرار دارد.
احیاء و بهسازی جاده دسترسی به روستا، تهیه طرح هادی روستا، برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت برای آبرسانی به روستا، کمک به روستائیان جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهسازی منازل آنان، هدایت سازمان‌های مردم نهاد جهت کمک به روستائیان و ... از جمله اقدام های در دست اجرا در راستای کاهش مشکلات روستای گاودول است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.