عزیزاله شهبازی روز جمعه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا البرز افزود:  آمارهایی که توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام شد، مراجعه به بیمارستان های استان و درصد جانباختگان ناشی از کرونا رو به کاهش بوده  اما  میزان امکانات و تخت های بیمارستانی همچنان روند ارتقا و افزایشی دارد.
وی با قدردانی از همت والای اصناف در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: البرز و تهران مناسبات اجتماعی و ترددهای مشترک فراوانی به صورت روزانه دارند از این رو تصمیمات این ۲ استان تاثیر مستقیم بر روی یکدیگر دارند.
رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در البرز اضافه کرد: اصناف تمام استان ها به جز تهران می توانند از ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کنند و در البرز نیز مصوب شد که کمیته ای با مسوولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و صنوف با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی به صورت پلکانی براساس دسته بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعال شوند.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش از طریق صدا و سیمای البرز برای آگاهی بخشی به مردم و صنوف، گفت: از همراهی رسانه ها با اهداف ستاد مقابله با کرونا قدردانی می کنم قطعا بدون اطلاع رسانی دقیق، اجرای مصوبات و جلب هم افزایی مردم محقق نمی شد.
شهبازی افزود: واحدهای تولیدی استان نیز از فردا با قدرت بیشتری و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد چراکه در سال جهش تولید طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری باید با اهتمام ویژه در راستای تحقق شعار سال اقدام کنیم.
وی عنوان کرد: واحدهای اداری و دستگاه های اجرایی نیز از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم نیرو فعالیت می کنند و افرادی که دچار بیماری های زمینه ای  یا سن بالا هستند در خانه می مانند  و رعایت دستورات بهداشتی ضروی است.
استاندار البرز گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی نیز هماهنگی های لازم را برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده ادارات، واحدهای تولیدی و صنعتی و صنوف داشته باشد.
وی افزود: همراهی و عملکرد کادر پزشکی و درمانی استان  البرز به ویژه بیمارستان های بخش خصوصی و سازمان نظام پزشکی ، دستگاه قضا، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران جان بر کف، هلال احمر، فرماندارن، شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، بخشداران و تمام اعضای ستاد که جانانه پای کار بودند جای قدردانی دارد. 
استاندار البرز گفت: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان فروردین ماه، نمازهای جمعه و جماعات برگزار نمی شوند و  طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین در البرز اجرایی می شود.
شهبازی یاد آورشد: از خیرین و دستگاه های متولی درخواست می شود که این روزها به شناسایی افرادی که به واسطه شیوع کرونا معیشت آنها دچار اختلال شده، همچنان یاری رسان باشند و البته به طور قطع در سطح ملی در این زمینه تصمیم گیری هایی خواهد شد و تاکنون نیز برنامه های بسیاری اعلام شده است.
وی افزود: طبق دستور رییس جمهوری از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ حدود هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از کرونا تخصیص می یابد.
شهبازی اظهارداشت: در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری مزین به شعار جهش تولید شده است، البرز یکی از استان های سرفراز برای تحقق شعار سال خواهد بود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه تردد اتوبوس های بین استانی همچنان دارای محدودیت است، افزود: طرح زوج و فرد نیز در کرج پایان می یابد و از فردا ترددها به روال عادی باز می گردد و اتوبوس های خط واحد بر اساس استانداردهای بهداشتی با ۴۰ درصد ناوگان مشغول به کار می شوند.
وی بیان داشت: براساس گزارش های ارایه شده، البرز به واسطه همراهی مردم سربلند این استان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی بین استان های کشور توفیقات بزرگی بدست آورده است.

استان البرز دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.