دانش آموزان تبعه خارجی در شرایط تحصیلی برابر با دانش آموزان ایرانی که می توان از آن به عنوان عدالت آموزشی یاد کرد، در مدارس البرز تحصیل می کنند.

جمهوری اسلامی ایران بنا به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، ایران میزبانی بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز پناهنده را در عرصه تعلیم و تربیت در استان های مختلف بر عهده دارد که بیشتر آنها  تبعه کشور افغانستان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی با نگاه انسان دوستانه تاکید دارند به همین دلیل در جمهوری اسلامی ایران تلاش شده است که هیچ دانش آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند.

سالارقاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به هزینه سنگین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران با نگاهی انسان دوستانه و الهام گرفته از آموزه‌های اسلامی، شرایط تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی را در کشور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جهت سرویس دادن به دانش‌آموزان خارجی در دنیا بی نظیر است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان اتباع خارجی در شرایطی همانند دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان داشت: ۶ درصد از دانش آموزان مهاجر کشور در البرز تحصیل می کنند.

قاسمی تصریح کرد: البرز به دلایل مختلفی از جمله نزدیکی به پایتخت، آب و هوای مساعد، خاک حاصلخیز ، وجود مزارع، کارخانجات و صنایع تبدیلی همواره مکان مناسبی برای مهاجرت به شمار آمده است به همین دلیل امروز از این استان تحت عنوان ترمینال مهاجرت کشور یاد می شود.

وی در ادامه به پراکنده بودن دانش‌ آموزان اتباع خارجی در همه مدارس استان البرز پرداخت و افزود: مدارس مشخصی برای تحصیل این دانش‌آموزان وجود ندارد و همه بچه‌ها در کنار یکدیگر تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: دانش آموزان اتباع خارجی براساس مفاد شیوه نامه سال تحصیلی ۹۹-۹۸  برای سال  تحصیلی جدید در مدارس البرز در حال ثبت نام هستند.

قاسمی در خصوص هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی عنوان کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌نام می شوند و فقط هزینه‌ی بیمه و کتاب را پرداخت می کنند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.