حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا معینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتکاف در سال جاری با ایام پایانی سال و عید نوروز همزمان شده است.
وی اظهار داشت: این همزمانی باعث شده تا 15 مسجد کمتر از سال گذشته به این فریضه معنوی اختصاص یابد.
معینی با اشاره به مهاجرنشین بودن استان البرز، گفت: بعضی از افرادی که در سال های پیش در اعتکاف استان شرکت می کردند در شهرستان های خود در مراسم اعتکاف شرکت می کنند.
وی افزود: سال گذشته این مراسم در 85 مسجد برگزار شد که تعداد مساجد امسال به 70 مسجد رسیده است و این در حالی است که سال قبل از آن این مراسم در 137 مسجد برگزار شده بود.
وی اضافه کرد: این مراسم معنوی در شهرستان های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ، طالقان و فردیس کرج از 13 تا 15 رجب که مصادف با 29 اسفند سال 97 و همچنین اول و دوم فروردین ماه سال 98 می باشد، برگزار می شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز به برنامه های پیش بینی شده برای معتکفین اشاره کرد و گفت: قرائت دعای ام داوود، برگزاری مراسم شاد و مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع)، سخنرانی مذهبی در شان حضرت زینب (س) به دلیل همزمانی ایام با وفات این بانو، جلسه پرسش و پاسخ، تفسیر قرآن، قرائت نماز و گفتمان دینی از جمله این برنامه ها است.
وی افزود: همچنین برای این ایام 731 مبلغ و 169 مبلغه به مساجد اعزام می شوند علاوه بر اینکه مساجد دیگری که محل اعتکاف نیستند درخواست اعزام مبلغ و مبلغه دارند.
پیش بینی می شود برای ایام اعتکاف حدود پنج هزار نفر نام نویسی کنند در حالیکه در سال گذشته بیش از هفت هزار نفر در این مراسم ثبت نام کرده بودند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.