به گزارش ایرنا ، روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: سوق دادن مردم به سمت علم موجب پیشرفت کشور در سطوح مختلف خواهد شد و مطالعه مقدمه‌ای برای پیشرفت در همه زمینه‌ هاست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بیان اهمیت علم آموزی به آیه شریف «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ» اشاره کرد و گفت: در نزد خداوند کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابر نیستند و
وی که به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کتابداران سخن می گفت،
افزود: کتابداران باید اهل مطالعه باشند و کتابخوانی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
آیت الله طباطبایی نژاد، کتابخوانی را یکی از راه های رشد فکری و بصیرت جامعه دانست و گفت: ارزش کتاب در دوران کنونی حتی با گسترش نفوذ فضاهای مجازی پابرجاست زیرا ماندگاری کتاب در ذهن بیشتر است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تبلیغات کتاب و کتابخوانی باید در جامعه فراگیر شود، از کتابداران و مسئولان کتابخانه های استان اصفهان خواست که کتاب های ارزشمند مثل کتب شهید مطهری را در معرض دید مراجعان و در فعالیت های فرهنگی مبنای کار خود قرار دهند.
وی بیان کرد: سر وکار داشتن با کتاب بزرگترین توفیق است و کتابداران باید بدون در نظر داشتن مسائل مادی فقط در فکر خدمت رسانی به مردم باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد با تقدیر از تلاش کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی در زمینه رشد آماری و کیفی کتابخانه‌ها، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده رشد اعضای کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال گذشته چشمگیر بوده است که این امر نیاز به بررسی در خصوص دلایل جذب مردم به کتابخانه‌های عمومی دارد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز در این دیدار با قدردانی از رهنمودها و حمایت ‌های آیت الله طباطبایی نژاد در حوزه کتابخانه ‌های عمومی، گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این اداره کل ارائه کرد.
' امیر هلاکویی ' گفت: در حال حاضر اصفهان با 296 کتابخانه نهادی و مشارکتی رتبه اول را در کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 20 پروژه با پیشرفت 70 درصد توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان در دست اجراست ، افزود: در صورت در اختیار گرفتن اعتبارات لازم، این پروژه ها تا پایان امسال به بهره برداری می شود.
20 تا 26 آبان به عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.