الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** وقوع زلزله 7 ریشتری در غرب کشور در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر یکشنبه شب در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین در استان کرمانشاه رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های غربی و مرکزی ایران نیز احساس شد. این زلزله تا ظهر دوشنبه، 341 کشته و پنج هزار مصدوم داشته است. رهبر معظم انقلاب نیز با پیام تسلیتی در پی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور تاکید کردند که همه دستگاه ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.
*** تخریب واحدهای مسکن مهر در سرپل ذهاب بر اثر زلزله نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری، بیشترین خسارت وارد شده بر اثر زلزله یکشنبه شب در استان کرمانشاه را مربوط به واحدهای مسکن مهر در سرپل ذهاب دانستند و حتی برخی میزان تخریب آن را تا 90 درصد اعلام کردند.
*** درخواست از مردم برای اهدای خون گروه 'اوُ منفی' نیز دیگر خبر مورد توجه بود. برخی مسئولان مراکز انتقال خون استان های مختلف کشور با تاکید بر اینکه گروه خونی o منفی جزء ذخایر خونی اولویت دارد و مورد نیاز مصدومان حادثه دیده زلزله کرمانشاه است از مردم خواستند تا برای اهدای خون این گروه خونی اقدام کنند.
*** تصحیح قیمت بلیت های هواپیما کرمانشاه نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.پس از انتشار عکسی در شبکه های اجتماعی در باره قیمت بلیت پرواز تهران به کرمانشاه به بهای 900 هزار تومان، سایت های پروازی، قیمت ها را به روال معمول بازگرداندند.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** زلزله خفیف در برخی نقاط استان اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. یکشنبه شب همزمان با وقوع زلزله در استان های غربی کشور، در برخی نقاط اصفهان از جمله فریدونشهر و کلانشهر اصفهان نیز گزارش هایی از احساس زلزله، منتشر شد اما مسئولان استان اعلام کردند که جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
*** واژگونی خودروی حامل زائران اصفهانی در عراق نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. صبح یکشنبه یک دستگاه 'ون' حامل 10 نفر از زائران ایرانی که همه اصفهانی بودند در 15 کیلومتری مرز چذابه و در نزدیک شهر المشرح عراق بر اثر خواب‌آلودگی راننده واژگون شد که هشت نفر از سرنشینان مصدوم شدند.
*** کاهش قیمت گوشت در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. برخی منابع خبری به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان اعلام کردند که امسال بدلیل کاهش قدرت خرید، اعلام کردیم بین یکهزار تا 2 هزار تومان قیمت هر کیلو گرم گوشت کاهش پیدا کند؛ این کاهش قیمت طبیعی نیست و بدلیل رکود، کسادی بازار و پایین آمدن قدرت خرید مردم است. رسانه ها، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه را 43 هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط را 37 و ران گوساله را 40 هزار تومان اعلام کردند.
گ/6027/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.