آرش نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون دست‌کم ۱۹۰ نفر از کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها و ۶۰ نفر از شبکه‌های بهداشت استان که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی خاطرنشان کرد: به جز یک نفر از اعضای کادر درمانی که در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است، مورد بدحال و وخیم در بین این افراد نداشتیم.

نجیمی با بیان اینکه در زمان حاضر دست‌کم ۷۴۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اضافه کرد: ۱۸۲ نفر از آنها با وضعیت شدید بیماری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ بیمار جدید با علائم بالینی ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۰۲ نفر از بیماران بهبود یافته، ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری شده در چند روز گذشته بین ۹۰۰ و ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: میزان ترخیص بیماران بهبود یافته از کرونا در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته و از کمتر از یکصد نفر به بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر رسیده است.

نجیمی با تاکید بر اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان به تثبیت رسیده و افزایش یا کاهش قابل توجهی نداریم، توضیح داد: باید منتظر بمانیم تا پس از یک هفته آینده مشخص شود که نتیجه فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص شود که اگر نتایج خوبی داشت می‌توان امیدوار بود که پس از نیمه اول اردیبهشت، روند نزولی را در آمار داشته باشیم.

در استان اصفهان با توجه به فعالیت ۲ دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا تا کنون را بیش از ۸۳ هزار نفر و جان باختگان این بیماری را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.