مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از افتتاح اولین نمایندگی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور تا پایان تابستان سال جاری در اصفهان خبر داد.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه مدیریتی سازمان میراث فرهنگی کشور از جایگاه ویژه و بدنه کارشناسی خوبی برخوردار است و ما برای پشتیبانی فعالیت‌های اجرایی خود  نیازمند کارهای مطالعاتی و پژوهشی هستیم.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی از سال 1393در پی تقویت فعالیت‌های پژوهشی خود در بخش میراث فرهنگی و گردشگری بوده و به همین دلیل دفتری را تحت عنوان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی، ذیل اداره کل میراث فرهنگی استان راه‌اندازی کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: عملکرد این دفتر، در ارتباط با مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی و به‌ویژه ارتباط با دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی که پایان‌نامه‌هایی ترغیبی در حوزه مأموریت‌های سازمان میراث فرهنگی داشته‌اند بوده و تاکنون فعالیت‌های بسیار خوبی در این حوزه داشته به‌طوری‌که تعامل سازنده آن در کشور موردتوجه قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های جدیدی که در بحث اساس‌نامه پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به وجود آمده و همچنین، تعاملاتی که اداره کل میراث فرهنگی با این پژوهشگاه داشته، پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور پذیرفته که نمایندگی آن برای نخستین بار در استان اصفهان راه‌اندازی شود.
اللهیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اخذ موافقت راه‌اندازی نمایندگی پژوهشگاه، قرار است تا پایان تابستان سال جاری خانه امین واقع در خیابان عبدالرزاق به‌عنوان اولین نمایندگی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور افتتاح شود و شروع به فعالیت کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه این نمایندگی قرار است در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت داشته باشد، گفت: ذیل پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، پژوهشکده‌هایی همچون پژوهشکده میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، مردم‌شناسی، زبان‌شناسی و ... نیز وجود دارد.
وی یادآور شد: تهیه اطلس‌هایی مثل اطلس باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، میراث ناملموس و ... جزو طرح‌های اولیه‌ای است که در این پژوهشکده آغازشده و قرار است در مراحل بعدی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری، مطالعات گسترده‌ای که تا کنون از طریق تعامل با دانشگاه‌ها صورت می‌گرفته، در این نمایندگی دنبال شود.
اللهیاری با اشاره به اینکه بخشی از نیروهای انسانی اولین نمایندگی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در اصفهان نیروهای انسانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خواهند بود اظهار کرد: پروژه‌های این نمایندگی در قالب گروه‌های پژوهشی شکل می‌گیرد تا از ظرفیت‌های علمی موجود در استان اصفهان در گروه‌های پژوهشی استفاده شود اما این امر نه در چهارچوب چارت سازمانی، بلکه در چهارچوب گروه‌های پژوهشی‌ای که پروژه محور هستند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.