به گزارش ایرنا، رحمان بیراوند روز یکشنبه در سیزدهمین کارگروه استانی جی نف در سالن جلسه های معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری قم، اظهارداشت: 45 هزار و 77 نقشه پارسل تهیه شده نیز برای مناطق روستایی استان است، که به دلیل نداشتن نقشه مناسب تنها 45 درصد آن ژئو کد شده است.
وی با بیان اینکه قم نخستین استانی بوده که بحث زئو کد کردن داده های مکانی یا همان طرح جی نف را راه اندازی کرده است، افزود: بروز رسانی و پارسل بندی شهرهای استان نیز با کمک دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری انجام شده است.
این مسئول همچنین نامگذاری معابر بدون نام و نصب پلاک شهرداری برای ساختمان های فاقد پلاک، تدوین نشانی استانداردهای ملی و درج آن در بانک های اطلاعات مکانی تمام دستگاه های اجرایی را نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته در راستای طرح یاد شده ذکر کرد، و افزود: ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای اشتراک گذاری اطلاعات و پیاده سازی جی نف، اتصال اطلاعات و داده های دستگاه های خدمات رسان مانند شرکت های آبفا، گاز، برق و مخابرات به بانک های اطلاعاتی کد پستی، تعریف کلید مشترک کد پستی برای تمام دستگاه ها، برقراری ارتباط معنی دار بین کد پارسل و کد پستی مربوط به هر مکان نیز از جمله کارهایی بوده که طی این مدت بر اساس طرح جی نف صورت گرفته است.
مدیرکل پست قم همچنین با بیان اینکه مجموع اقدامات طرح مذکوربه منظور بروز رسانی اطلاعات در شهر و روستا در چند مرحله به اجرا گذاشته شده است، افزود: در این مدت 900 معبر فاقد نام در استان نامگذاری شده و 804 مورد از اماکن فاقد پلاک آبی شهرداری نیز اصلاح شده است.
بیرانوند با اشاره به سامان دهی 993 معابر بدون نام و اینکه 90 درصد آن در حال انجام است، افزود: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید اطلاعات کلیه اماکن بهنگام سازی و بروز رسانی شده است، و در حال حاضر نیز استان دارای 821 هزار و 596 رکورد است.
وی با بیان اینکه ساختمان هایی که 2 یا 3 درب ورودی برای آنها تعبیه شده به هر یک از آنها یک رکورد اطلاق می شود، اضافه کرد: تعداد ساختمان های استان 392 هزار و 492 باب است که بحث داده آمایی آن در حال اجرا است.
این مقام مسئول تعداد واحدهای مسکونی استان را نیز 276 هزار و 309 واحد برشمرد، و افزود: 27 هزار و 592 مکان خالی از سکنه نیز در استان وجود دارد.
وی تعداد مکان های تجاری استان را 72 هزار و 70 مورد ذکر کرد، و افزود: از این تعداد 28 هزار و 108 مکان تجاری غیر فعال است، و تعداد مکان های دولتی استان نیز هفت هزار و 262 مورد است، که کار داده آمایی آن به صورت مرتب صورت می گیرد.
مدیرکل پست قم از بارگذاری 263 هزار مختصات کد پستی استان بر روی سامانه یکپارچه نشانی املاک یا به اختصار سینا خبر داد، و افزود: قم نخستین استانی که بحث انطباق نقاط کدپستی با مقیاس جغرافیایی بر روی نقشه جی.ای.اس با مقیاس یک پانصدم انجام گرفته و جزو استان های آزمونه به شمار می رود.
وی همچنین یادآور شد: شرکت پست استان قم جز کارگروه کشوری جی نف است، که هر ماه یک بار با حضور معاون وزیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه های عضو تشکیل می شود.
بیراوند با بیان اینکه تاکنون 90 درصد اطلاعات سازمان نوسازی شهرداری قم، 75 درصد آب و فاضلاب، 50 درصد شرکت توزیع نیروی برق و 40 درصد شرکت گاز مطابق طرح جی نف اشتراک گذاری است، افزود: بر اساس جی نف 263 هزار و 426 نشانی اماکن مختلف با دقت بالا تهیه شده است.
وی همچنین مدیریت شهری و روستایی، مدیریت بحران و مکان یابی را سه کاربرد اصلی و عمده جی نف دانست.
** معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با اشاره به گشایش رسمی طرح جی نف از اردیبهشت ماه سال 96 در این استان به عنوان نخستین استان کشور، افزود: با توجه به آزمونه بودن استان، به طور طبیعی برخی چالش ها و مشکلات فرا روی انجام کار وجود داشته، که این موضوع نیازمند هماهنگی همه دستگاه ها است، تا در ادامه پیشرفت خوبی را داشته باشیم.
سید صدرالدین موسوی گفت: با توجه به اینکه ماده 67 آئین نامه اجرایی جی نف همه دستگاه های اجرایی را مکلف به تبادل اطلاعات با یکدیگر نموده است، هیچ دستگاه دولتی نباید به خاطر محرمانه بودن برخی اطلاعات سایر دستگاه های دولتی را از دست یابی به آن محروم کند.
این مقام استانداری قم همچنین با اشاره به وجود بیش از هشت هزار واحد صنفی بدون پروانه و غیر مجاز در استان و همچنین وجود معضل فرارهای مالیاتی، طرح جی نف را بواسطه نقشی که در جلوگیری از تخلف ها دارد مفید توصیف کرد.
** علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی قم با اشاره به وجود بیش از 35 هزار بازنشسته تامین اجتماعی و همچنین 13 هزار کارگاه اعم از صنفی و مراکز صنعتی در این استان افزود: با توجه به ممانعت حراست تامین اجتماعی این سازمان نمی تواند اطلاعات هویتی افراد تحت پوشش و جامعه هدف خود را در اختیار سایر دستگاه ها قرار بدهد، ولی در مورد شماره حساب و مواردی که مربوط به واریز حقوق و مستمری است، مانعی وجود ندارد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.