مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ازکاهش چهار درصدی سفرهای بین‌شهری در ایام نوروز 96 خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا  منطقه اردبیل، علی رحمتی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت:سال گذشته در مسافرت‌های بین‌شهری ۱۲۷ هزار و ۶۱۰ مسافر در ایام نوروز جابه جا شده‌ بود، خاطرنشان کرد: این رقم در سال جاری به ۱۲۷ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته کاهش یک دهم درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۴۷ سفر در تعطیلات نوروزی انجام شده بود که این رقم در سال جاری به ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۴.۵ درصد را نشان می دهد.

رحمتی با اشاره به تردد پایانه مرزی بیله سوار در ایام اجرای طرح نوروزی در این گمرک خاطرنشان کرد:در ایام نوروز امسال تردد ۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر از پایانه مرزی بیله سوار به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۱۲۴ درصدی هستیم.

وی به تردد حجم مسافران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: ازین پایانه ۱۹ هزار و ۸۲۴ مسافر وارد  و ۲۰ هزار و ۸۷۱ مسافر خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کاهش ورود مسافران خارجی به استان را یادآور شد و افزود: ۱۶ هزار و ۱۲۶ نفر مسافران ورودی و ۱۶ هزار و ۶۴۸ نفر خروجی مسافران خارجی است که به ترتیب کاهش 14 و 12 درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گفته رحمتی پنج میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۶۰ تردد در کل استان در ایام نوروز به ثبت رسیده که تنها پنج درصد از آن شامل ناوگان سنگین و مابقی سواری است .

وی در ادامه به راه اندازی سه پاسگاه جدید راهداری در سال جاری اشاره کرد وگفت: پیمانکاران طرح مشخص شده و آغاز بکار کرده اند که امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

رحمتی تجهیز جاده های استان را یادآور شد و گفت: گفت: ترمیم و تجهیز جاده‌های همچنین اصلاح و روکش آسفالت در جاده های مواصلاتی استان در  اولویت برنامه‌های ما در سال جاری قرار دارد.

  وی بیان کرد: همچنین در ایام نوروز امسال شاهدکاهش ۶۷ درصدی آمار تلفات جاده‌‌ای در استان اردبیل بودیم بطوریکه امیدواریم این رقم را در استان به عدد دورقمی برسانیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.