به گزارش ایرنا ، سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال روز شنبه در این مراسم گفت: طرح هر جوان یک نهال یک طرح زیست محیطی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل است که با همکاری چند دستگاه اجرایی از 15 اسفند سال جاری در استان آغاز شد.
رقیه زادمهر افزود: این طرح از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به صورت کاملا علمی با بررسی شرایط طبیعی رشد و نمو درختان و با هدف رشد سرانه فضای سبز مناطق مختلف استان و همچنین فرهنگ سازی برای نگهداری آن ارائه شده است.
او اظهار داشت: در اجرای این طرح بزرگ استانی در خلخال ادارات حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی ، هلال احمر ، بنیاد شهید ، فرمانداری و شهرداری مشارک دارند تا به نام 500 شهید والامقام این شهرستان نهالی کاشته و برای افزایش و تقویت سرانه فضای سبز منطقه تلاش شود.
وی گفت: این طرح در مرحله اول در خلخال ، مشگین شهر و اردبیل با کاشت 100 اصله نهال در هر شهر با اولویت نامگذاری نهال ها به نام شهدای ورزشکار استان و شهرستان های مجری اجرا می شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم گفت: غرس نهال به یاد شهدای گرانقدر این شهرستان کار بزرگ فرهنگی برای گرامیداشت یاد و نام شهدا و همچنین ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری از نهال های غرس شده است.
قبل از غرس نهال در محوطه ورزشگاه پوریای ولی خلخال ، پلاک نهال های پلاک گذاری شده به نام شهدا به خانواده های شهدا اهدا شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.