به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی روز سه شنبه گفت: این طرح برای اولین بار در نظام قضایی کشور با ابتکار دادگستری کل استان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تدوین و اجرا شد.
وی اظهار داشت: پس از اجرای این طرح در سال جاری لیست محکومان متواری در استان استخراج و در طی نشست های متعدد با دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی نسبت به شناسایی و دستگیری آنها تصمیمات مقتضی اتخاذ شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.
او موفقیت این طرح را مستلزم اطلاع رسانی و آگاهی دهی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بویژه اصحاب رسانه و مطبوعات دانست که می توانند در تحقق مطلوب این امر نقش بسزایی ایفا کنند.
خدادادی حفظ و برقراری امنیت در جامعه را ضروری دانست و گفت: گاهی امنیت توسط افراد بزهکار با ارتکاب جرم مورد تهدید قرار می گیرد و دستگاه قضایی نیز برای بازگرداندن احساس امنیت به جامعه، ضمن تعقیب، شناسایی و دستگیری مرتکب، اقدام به صدور آراء با قابلیت بازدارندگی و متناسب با جرم در چارچوب قانون می کند.
او افزود: اصلاح و بازپروری بزهکار، ارعاب مجرم برای پیشگیری از ارتکاب احتمالی اعمال مجرمانه توسط دیگر افراد مستعد ، جلب رضایت شاکی ، احیا و برقراری احساس امنیت در جامعه و پیشگیری عمومی مد نظر قانونگذار می باشد.
وی گفت: متاسفانه گاهی بدلایل متعدد و بعد از طی روند طولانی دادرسی، حکم صادره در مورد محکوم به صورت کامل اجرا نمی شود که این شاید موجب تجری مجرم و دیگر افراد مستعد بزه در جامعه شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.