استاندار آذربایجان غربی گفت:یکی از ستون‌های توسعه پایدار در هر کشوری توسعه استاندارد است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی شهریاری  در این آیین که در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه استاندارد در جامعه کنونی گفت: با توجه به توسعه استاندارد در جامعه، امروزه استاندارد با زندگی اجتماعی مردم عجین شده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: زمانی در بازارهای بسیاری از کشورهای مانند جمهوری‌های استقلال‌یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق محصولات ایرانی به وفور یافت می‌شد ولی در حال حاضر باید بررسی شود که چرا این بازارها را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای دیگر با توسعه کیفیت محصولات و پیاده‌سازی استاندارد توانستند بازارهای ایران را تصاحب کنند و در این امر برخی تولید کنندگانی که به دنبال منافع کوتاه مدت بودند دخیل هستند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: یکی از ستون‌های توسعه پایدار در هر کشوری توسعه استاندارد است که مفاهیمی همچون بهره‌وری و کیفیت را به دنبال خود دارد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته متاسفانه به دلیل رعایت نشدن استاندارد توسط برخی از واحدهای تولیدی در کشور، بعضی از بازارهای هدف در کشورهای مختلف را از دست داده ایم، گفت: مدیران برخی از واحدهای  تولیدی بر مبنای فروش، اقدام به توسعه واحدهای تجاری خود کردند که با از دست دادن بازارهای خارجی خود به دلیل رعایت نکردن استاندارد، در حال حاضر دچار مشکل شده اند.

وی با بیان مشکل بوجود آمده برای صادرات برخی از محصولات کشاورزی کشور بویژه سیب، پسته و زعفران به دلیل وجود سموم اضافی در این محصولات، گفت: به دلیل وجود سموم زیاد در بعضی از محصولات کشاورزی امکان صادرات این محصولات فراهم نیست.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید و ایجاد فضای مناسب بین المللی بعد از برجام اظهار داشت: از این فرصت بوجود آمده برای صادرات محصولات تولیدی استان باید بیشتر استفاده کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.