به گزارش ایرنا ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم و از سیاست های اصلی دولت یازدهم وارد مرحله اثربخشی شده و از ماه های گذشته افتتاح طرح ها و سرمایه گذاری های خارجی در جای جای این استان عملیاتی شده است.
سرمایه گذاری چینی ها در میاندوآب و تکمیل پتروشیمی در این شهرستان و افتتاح پتروشیمی مهاباد در سال گذشته بزرگترین و مهمترین طرح های تولیدی در جنوب آذربایجان غربی در سال گذشته است.
به گفته معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میاندوآب، چینی ها در زمینه تولید پانل پی. وی.سی 41 میلیارد ریال در این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند و با بهره برداری از این طرح به صورت مستقیم برای 40 نفر اشتغال ایجاد می شود.
ناصر امیری به بهبود فضای مناسب کسب و کار و تعامل نهادهای اجرایی این شهرستان برای جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: این طرح در فاز نخست با ظرفیت پنج هزار تن در سال در این شهرستان فعالیت می کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب نیز گفت: بر اساس مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، تکمیل طرح پتروشیمی میاندوآب که در زمان حاضر دارای 37.5 درصد پیشرفت فیزیکی است، با جدیت بیشتر دنبال می شود و تجهیزات و مواد اولیه این طرح در گمرک بندرعباس به وزن پنج هزار تن در حال ترخیص است.
رحمان درفشی همچنین با اشاره به سایر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در بخش صنعت و معدن میاندوآب اظهار کرد: مجتمع تولیدی صنایع غذائی با ظرفیت 60 هزار تن قند کله و 30 هزار تن بسته بندی قند و شکر در سال با اشتغالزایی برای 150 نفر و سرمایه گذاری 355 میلیارد و 344 میلیون ریال از جمله طرح هایی است که سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بخش معدن نیز اظهار کرد: 28 معدن سنگ آهک، تراورتن، زغال سنگ، لاشه مالونه، لاشه آهکی کوارتزیت، مرمر و مرمریت در میاندوآب فعالیت می کند.
وی افزود: میزان استخراج سالانه از این معادن، 289 هزار و 741 تن است و برای حمایت از این واحدها تعداد 11 واحد معدنی جهت اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
به گفته وی این شهرستان دارای 258 واحد تولیدی بوده و از این تعداد، 146 واحد فعال و بقیه به صورت فصلی و مقطعی مشغول به فعالیت است.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.