سروان پاسدار عبدالله آذرنییاد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جهادگران بسیجی در زمینه های آموزشی، فنی و عمران، بهداشت و سلامت و اقتصاد مقاومتی خدمات ماندگاری را به روستاهای مرزی در بخش های 'وزینه' و مرکزی ارائه کردند.
وی افزود: ساخت پل، مسجد، وضوخانه، غسالخانه، جاده های روستایی، خانه عالم، کلاس های آموزشی و سرویس های بهداشتی از جمله این طرح ها بود که در 11 روستا و از اول امسال در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: تا پایان سال حدود 100 گروه جهادی متشکل از بسیجیان شهرستان عازم مناطق محروم و کم برخوردار سردشت می شوند.
سروان آذرنییاد همچنین در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی باعث توسعه روستاها، پیروی از فرامین رهبری، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و تامین مخارج زندگی روستائیان می شود.
وی در رابطه با عملکرد این قرارگاه در زمینه اشتغال زایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، افزود: ایجاد واحدهای پرورش دام سنگین، قارچ خوراکی، ماکیان، زنبور عسل، داربستی کردن اصلاح و احیای باغ ها و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی همچون خیاطی، قالیبافی و بسته بندی محصولات کشاورزی از مهمترین برنامه های قرارگاه در این زمینه بوده است.
وی ادامه داد: بر این اساس 60 واحد تولیدی ایجاد و برای آن تسهیلاتی برابر با 10 میلیارد ریال پرداخت و زمینه اشتغالزایی برای 240 نفر هم به صورت مستقیم فراهم شد.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.