مدیر آموزش و پرورش تکاب روز دوشنبه در آیین افتتاح این سایت گلخانه‌ای و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سایت گلخانه‌ای کشت محصولات جالیزی و گل‌های زینتی مدرسه شبانه‌روزی شهید عراقی به همت دانش‌آموزان، کارکنان و دبیران این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و با ۶۰۰ میلیون ریال هزینه احداث شد.

حمید علی‌نیا با بیان اینکه این سایت گلخانه‌ای در راستای اجرای سیاست‌های رونق تولید در آموزش و پرورش با صرفه‌جویی و حداقل استفاده از منابع مالی ایجاد شد، افزود: در این سایت گلخانه‌ای سالانه سه تن انواع محصولات کشاورزی و صیفی‌جات از جمله خیار تولید و به بازار عرضه خواهدشد.

وی گفت: با راه‌اندازی این سایت گلخانه‌ای علاوه بر تامین نیازهای این مدرسه شبانه‌روزی با ۱۶۰ نفر دانش‌آموز، از محل عرضه و فروش محصولات و تولیدات آن نیز درآمدزایی حاصل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش تکاب بیان کرد: تولید محصول در این سایت گلخانه‌ای به روش کشت آبیاری قطره‌ای است و در پرورش محصولات و گیاهان آن از تحقیق‌ها و پژوهش‌های علمی و کشاورزی دانش‌آموزان و مربیان مدرسه نیز استفاده شده‌است.

«علی‌نیا» ادامه‌ داد: توجه به رونق تولید و پژوهش محوری و ایجاد ارتباط دانش با فعالیت‌های کاربردی و تقویت روحیه خودکفایی و کسب و کارهای دانش‌محور در میان دانش‌آموزان از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سایت کشت محصولات گلخانه‌ای است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و هم‌اینک ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۱۵۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند؛ این شهرستان دارای سه باب مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه است.

سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب سایت گلخانه دانش‌آموزان تکاب

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.