به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی این شهرستان افزود: احداث های غیرمجاز و تفکیک غیرقانونی اراضی کشاورزی و تصرفات منابع ملی یک دغدغه ملی است که همگان باید نسبت به این امر توجه خاصی داشته باشند.
وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در 2 دهه گذشته و تصرفات منابع طبیعی و تفکیک غیرقانونی اراضی کشاورزی این شهرستان مردم و مسوولان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده و تلاش ما در راستای سامان دهی این ساخت و سازها می باشد.
خسروپور اظهار داشت: اگر در امر مبارزه با حفاظت از اراضی ملی جدی نباشیم ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز با شکست مواجه خواهد شد که نتیجه آن توسعه بیش از پیش مناطق حاشیه ای‌ و سکونت گاه های غیررسمی است.
وی بر ضرورت اقدام مشترک دستگاه های اجرایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی و تصرفات تاکید کرد و گفت: توسعه این شهرستان در گرو حل مشکلات مربوط به ساماندهی ساخت و سازها و جلوگیری از افزایش غیرمجاز آنها و حفاظت از منابع طبیعی است.
معاون فرماندار بوکان، ساخت و سازهای غیرمجاز را ناشی از نبود قانون جامع در این حوزه و همچنین انجام ندادن وظایف قانونی توسط دستگاه های مرتبط در تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی دانست و گفت: تنها راه چاره، برخورد با ساخت و سازها اقدام مشترک دستگاه های اجرایی است.
وی درخصوص فعالیت اکیپ های «ده گردشی» در مناطق شهری و روستایی افزود: اکیپ ده گردشی در گذشته موفق عمل کرد و فعالیت مجدد این اکیپ می توانند کمک بسیار خوبی به این مجموعه در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کند.
به گزارش ایرنا، در پایان جلسه مقرر شد یک اکیپ در محدوده شهر و یک اکیپ هم تحت عنوان ده گردشی در حریم و خارج از حریم جهت جلوگیری از تصرفات در سطح شهرستان و در قالب اقدام مشترک تشکیل و به صورت هفتگی نسبت به گشت و بازرسی اقدام کنند.
با تلاش مسوولان دست اندرکار از ابتدای سال جاری تاکنون 63 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خلع ید شده و به مالکیت دولتی درآمده است.
بوکان دومین شهر مهاجرپذیر کشور و نخستین شهر مهاجر پذیر آذربایجان غربی است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.