به گزارش ایرنا «رضا اردکانیان» شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو افزود: مناطق مرزی ویترین کشور محسوب می شود و دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه مناطق محروم به خصوص مناطق مرزی است.
وی ادامه داد: 51 طرح در حوزه وزارت نیرو در دست اجراست و امیدواریم با اتحاد و همدلی مسوولان و حمایت مردم شاهد توسعه روز افزون در این مناطق باشیم.
وی بیان کرد: طرح های وزارت نیرو نقش مهم و موثری در ارتقای سطح رفاه و امنیت جامعه دارد و دولت نیز از این برنامه‌ها به طور قاطع حمایت می کند.
وزیر نیرو ادامه داد: راه اندازی 25 نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور از اولویت های دولت تدبیر و امید است تا 60 درصد از کمبود برق کشور از این نیروگاه ها به دست آید.
اردکانیان افزود: 40 درصد کمبود را نیز با برنامه مدیریت مصرف جبران می کنیم.
وی اضافه کرد: در حالی که شاهد تحریم ناروای ایالت متحده بر کشور مان هستیم از این محدودیت به عنوان فرصتی برای شکوفایی بیشتر در عرصه تولید داخل، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری استفاده می کنیم.
به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو با سرمایه گذاری کنسرسیوم بین المللی گلبرق شامل 70 درصد شرکت سرمایه گذاری اوپک چین و 30 درصد شرکت گلبرق احداث می شود؛ ظرفیت فاز اول این نیروگاه 80 مگاوات و میزان بهره برداری تا 2 سال آینده 200 مگاوات است.
پست 400 کیلوولت در بطن نیروگاه و در کنار پست 132 طراحی اولیه شده که همزمان با اجرای خط 400 و فازهای توسعه نیروگاه احداث می شود.
تامین سوخت اصلی نیروگاه برای فاز اول از طریق خط گاز هشت اینچ توسط شرکت گاز طراحی شده و حفاری آن در مسیر سنگی به طول پنج کیلومتر در حال اجراست.
مخزن سوخت پشتیبان گازوییل نیروگاه با استفاده از مخزن 10 میلیون لیتری است که 2 مخزن 20 میلیون لیتری برای فاز دوم و 6 مخزن 25 میلیون لیتری دیگر برای فازهای آتی در دستور کار است.
فاز اول این نیروگاه در زمینی به مساحت 40 هکتار با ظرفیت 80 مگاوات به بهره برداری رسید.
وزیر نیرو همراه با کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی سفر کرده است؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی آغاز شد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.