به گزارش ایرنا، بابک فرمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 45 کیلومتر این جاده در حوزه استحفاظی هشترود و 45 کیلومتر دیگر مربوط به شهرستان مراغه است.
وی گفت: پیمانکار طرح از دو سمت هشترود تا نظرکهریزی و مراغه تا نظرکهریزی به صورت همزمان روکش آسفالت این جاده را انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: در حوزه استحفاظی هشترود تنها 15 کیلومتر از 45 کیلومتر نیاز به ترمیم و روکش دارد و برای انجام طرح 1700 تن آسفالت ریزی خواهد شد اما در حوزه استحفاظی مراغه تمامی 45 کیلومتر ترمیم و آسفالت ریزی می شود.
فرمانی گفت: پیمانکار طرح تعهد کرده تا قبل از اتمام فصل کاری و آغاز فصل سرما در منطقه، طرح روکش آسفالت این جاده را به اتمام رساند.
جاده مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر با پیچ ‌های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی گذشته و بیشتر ترددهای شهرستان‌ های جنوب استان ‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود.
این جاده با 70 سال قدمت از جاده های حادثه خیز کشور بوده و در پنج سال گذشته بیش از 800 نفر در این مسیر در تصادفات رانندگی کشته و یا مصدوم شده اند.
شهرستان هشترود با 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق و مراغه با 263 هزار نفر جمعیت در 127 میلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارند.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.