زاهد محمودی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از مدیران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی، این امکان وجود دارد تا با ارائه آموزش‌های مهارتی و تسهیلات زمینه اشتغال را برای جوانان جویای‌کار فراهم کنیم این در حالی است که برخی از جوانان طرح‌های تولیدی را در روستاهای شهرستان اهر آغاز کرده‌اند که علاوه بر خوداشتغالی برای تعدادی نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان با شعار حل نمی‌شود بلکه باید در کنار آموزش‌های تئوری به جوانان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموخته شود، خاطرنشان کرد: در روستاهای اهر افرادی با ایده‌های خلاقانه نسبت به پرورش کاکتوس، بوقلمون، قارچ، ماهیان زینتی و … اقدام کرده‌اند و این طرح‌ها نه تنها زیان‌ده نیست بلکه صرفه اقتصادی هم دارد.

محمودی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرستان اهر از نظر پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بین ۵ شهرستان برتر استان قرار گرفت و در حوزه مهارت‌آموزی رتبه اول را کسب کرد، گفت: اگر بخش خصوصی نبود شاید نمی‌توانستیم رتبه نخست استان را در زمینه مهارت‌آموزی کسب کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر نیز اعلام کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر ۱۲ کارگاه فعال، ۱۲ مربی آموزشی و ۸ نفر کارمند اداری و ستادی دارد.

محمدرضا تهموزی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و بخش خصوصی به حرفه آموزان ارائه می‌شود، افزود: در طول سال گذشته بیش از ۲۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های آموزش سیار روستایی، کشاورزی، سکونتگاه‌های غیررسمی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و آموزش برای زندانیان ارائه کرده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر از فعالیت ۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر کاملاً فعال بوده و همواره تابع قوانین و مقررات بوده‌اند و در ارائه آموزش‌ها یار و یاور مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان هستند.

تهموزی بابیان اینکه همواره سعی کرده‌ایم تا در خدمت مردم باشیم و با همت همکاران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر را نیز پویا نگه داریم، خاطرنشان کرد: برای آن‌که حرفه‌آموزی از آموزش‌ها بی‌بهره نماند در صورتی که تعداد حرفه‌آموزان کلاسی به حد نصاب هم نرسیده بود ثبت‌نام کرده و کلاس آموزشی تشکیل دادیم و هر امکانات و رشته‌ای که مورد اقبال جوانان بود را تامین کردیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته با حمایت مسئولان ارشد شهرستان توانستیم آموزش در محیط کار واقعی را عملیاتی کنیم و توانستیم با ارائه آموزش به ۲۶۱ نفر از جوانانی که ثبت‌نام کرده بودند در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه نخست را کسب کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با ذکر این‌که با توجه به شرایط مرکز سعی داریم تا در سال‌جاری نسبت به سال گذشته به تعهدات‌مان نسبت به مردم شهرستان تمام و کمال عمل کنیم، یادآوری کرد: سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر ساعت در تمامی رشته‌ها آموزش ارائه کردند.

۷۲۲۵/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.