به گزارش ایرنا ، سید علی کاظمی عصر روز دوشنبه در آیین افتتاح کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان در یزد افزود: با تصویب کنوانسیون حقوق کودک در ایران در سال 1372 که دولت ایران از کشورهای تأثیرگذار در تصویب آن بود برنامه های حمایت از کودکان در ایران شتاب بیشتری گرفت.
به گفته وی با شروع همکاری‌های یونیسف با قوه قضائیه از سال 1384 تحت قالب برنامه‌های جامع 5 ساله با دفتر یونیسف که یکی از با ثبات ترین برنامه‌های همکاری بوده موضوع دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان نیز با با قوت و جدیت دنبال شد.
وی ادامه داد: برگزاری دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان در راستای آموزش قوانین و مقررات و لوایح مربوط به اطفال و نوجوانان با شرکت قضات و سایر دست اندرکاران امر دادرسی در ادامه همان همکاری و با حمایت یونیسف برگزار می‌گردد .
این مسئول ، هدف از این کارگاه را آشنایی با موازین اسلامی مربوط به حقوق کودک و آشنایی با استانداردهای بین المللی مربوط به دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان ذکر کرد.
کاظمی گفت: آشنایی با الگوی دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان، آموزش حقوق کودکان در فرایند دادرسی ، بررسی نقش و جایگاه قضات در زمینه حمایت از کودکان در تعامل با سایر بخش‌های مرتبط با نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان از دیگر اهداف این کارگاه است .
وی از نهایی‌سازی لایحه تشکیل پلیس اطفال بر اساس ماده 31 آیین دادرسی کیفری در معاونت حقوقی قوه قضائیه خبر داد و تصریح کرد: این لایحه آماده و جهت بررسی و ارسال به مجلس شورای اسلامی، نزد ریاست قوه قضائیه ارسال شده است .
مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه در ادامه گفت: پیش بینی نهاد مددکاری اطفال و راه اندازی دادسراها و دادگاه های ویژه اطفال با حضور قضات زبده و آموزش دیده همه نشان از اراده قوی در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان دارد .
کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان به همت معاونت حقوقی قوه قضاییه و با مشارکت صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف ) به مدت سه روز در یزد پیگیری می شود.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.