هادی مقیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه پایدار زمانی اتفاق می افتد که توجه واقعی و عملی به توانمندی های داخلی بشود.
وی اظهارکرد: در هیچ جای دنیا توسعه محقق نشده مگر اینکه به توانایی های و نیروهای داخلی ایمان و نگاه ویژه داشته باشند.
فرماندار اردکان افزود: در کشور ما از سال های قبل از انقلاب اسلامی فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی نشات گرفته از الگوی غربی ها که هزینه آن دلارهای سرشار حاصل از فروش نفت کشورمان بود، ترویج یافت.
مقیمی گفت: غربی ها سعی داشتند ایرانی ها را از فرهنگ شان و خودباوری تهی کنند و تجمل گرایی را جایگزین آن نمایند.
وی گفت :اکنون که ملت ما در شرایط ویژه و با تحریم ها مواجه هست باید با توانایی های خود و تلاش نظام جمهوری اسلامی و مجموعه دولت در تمام حوزه ها به مرز خود باوری و پیشرفت برسد .
وی ادامه داد: برخی کشورها مثل مالزی و کره جنوبی وضعیت مناسبی نداشتند ولی امروز با تکیه بر نیرو ، ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و منابع انسانی به رشد و توسعه دست یافته اند.
فرماندار اردکان تصریح کرد : در ایران بخشی از تولیدات استاندارد و قابل رقابت با محصول مشابه خارجی وجود دارد که می توانیم بخصوص در ایام عید آن را جایگزین نماییم.
وی ادامه داد : این موضوع باید قابل درک باشد که حتما از کالاهای داخلی استفاده و بر پررنگ تر شدن هویت ایرانی صنعتگران و تولید کنندگان امیدوار شویم .
فرماندار اردکان تصریح کرد: تولیدکنندگان توجه داشته باشند که کالاهای خود را با کیفیت و با قیمت مناسب وارد بازار کنند تا این باور تقویت بشود و زمینه شغلی فراهم و تولید محصول داخلی با کیفیت بالا تمرین شود .
مقیمی با بیان اینکه در طول سال ایجاد یک میلیون و 300هزار شغل در کشور ما برای افراد جویای کار نیاز است که با اعتبارات و بودجه 700 هزار شغل ایجاد می شود، افزود: جوانان به بازار کار احتیاج دارند که با خرید کالای ایرانی اثرات مثبتی به وجود آمده و به تقویت ساختار تولید و حفظ استقلال کمک خواهد شد .
فرماندار اردکان ادامه داد:شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ؛ استقلالش فقط در حوزه سیاسی نیست بلکه در حوزه اقتصادی صنعتی، اجتماعی و فرهنگی هم هست .
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054 خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.