به گزارش ایرنا، محسن صادقیان روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: مسئولان این سازمان علاوه بر تلاش برای اعتماد سازی عمومی، باید این موضوع را در مجموعه خود نیز تقویت کنند.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون نظام مهندسی، ادامه داد: مواردی از جمله حق الزمه و شیوه فعالیت مهندسان نیازمند بازنگری است.
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند توجه ویژه به کیفیت عملکرد، سرعت عمل در روند خدمات رسانی و شفافیت در اجرای امور است.
این مسئول عمرانی استان اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان جزو سازمان هایی است که نقش اثرگذاری در مجموعه هایی از جمله شورای فنی و کارگروه زیربنایی استان دارد.
صادقیان با یادآوری تشکیل کمیته ویژه بررسی تخلف های ساختمانی در ذیل ماده 33 قانون نظام مهندسی در استان، خاطر نشان کرد: 2 نماینده از سازمان نظام مهندسی نیز به عضویت این کمیه در می آیند.
ماده 33 از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفند 1374 مجلس شورای اسلامی ناظر بر مقرراتی است که به منظور ایجاد رویه ای مشخص و واحد در ساختمان سازی کشور اعم از طراحی، اجرا و کنترل وضع می شوند.
اهداف پنجگانه از این مقررات ایمنی، بهداشت، آسایش، صرفه اقتصادی و بهره وری مناسب است.
معاون استانداری یزد در ادامه با تاکید بر لزوم هماهنگی بین شهرداری، کمیسیون ماده 100 و سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: جرائم کمسیون‌ ماده ۱۰۰ باید بازدارنده و به ‌گونه ‌ای باشد که مردم به اخذ پروانه ساخت ترغیب و تشویق شوند.
همچنین محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: باید بستری فراهم شود تا نخبگان بتوانند نقش فنی خود را برای کاهش فاصله بین انتظارات و نیازهای مردم و تفکر و عملکرد مسئولان ایفا کنند.
در این آیین، اعضای هیات مدیره هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تکریم و اعضای هیات مدیره هشتمین دوره این نهاد با اهدای حکم، معرفی شدند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حدود 6 هزار و 500 نفر عضو دارای هیات مدیره ای متشکل از 11 نفر منتخبان مهندسان در هفت رشته ساختمان است که به مدت سه سال انتخاب می شوند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.