به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس گیلان ، سرهنگ مجید نیکوئی اظهار داشت: ماموران انتظامی لنگرود در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در این شهرستان ،موضوع را در دست بررسی قرار دادند .
وی ادامه داد:ماموران پس از اعزام به محل متوجه شدند که قسمتی از بنای تاریخی معروف به خانه دریابیگی که خالی از سکنه بود دچار آتش سوزی شده و آتش درحال سرایت به قسمت مسکونی است.
وی خاطرنشان کرد : پس از مهار آتش توسط آتش نشانان ماموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند فردی 21 ساله با مصرف مواد مخدر در قسمت خالی خانه باعث حریق در آن شده است.
به گفته سرهنگ نیکوئی متهم پس از شناسایی ، دستگیری و اعتراف به آتش سوزی خانه تاریخی دریابیگی، با تشکیل پرونده به مقام قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی شد.
آتش سوزی در روزهای نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در این خانه تاریخی اتفاق افتاد که حدود 70 درصد دو خانه تاریخی همجوار موجود در این شهر را تخریب کرد.
خانه تاریخی دریابیگی لنگرود در حاشیه غربی رودخانه شهر لنگرود در محله راد پشته واقع شده و قدمت آن به اوایل دوره قاجار بر می گردد که در آن زمان مقر نیروی دریایی بوده است.
این بنا از 2 طبقه تشکیل شده و اتاق های طبقه بالای آن دارای ارسی های چوبی مشبک بود و این خانه 2 در بزرگ چوبی قدیمی با گل میخ ها و کوبه های قدیمی و در هر طبقه سه اتاق داشت و در جلوی هر طبقه یک ایوان چوبی زیبا به چشم می خورد و گچبری های ارزنده از دوران قاجار دارد.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، کومله و اتاقور در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.