به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، عبدالرضا قاسمیان گفت: این عضو ها در رشته های هفتگانه (عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک) فعالیت دارند.
وی مهندسان را سفیران دانش و تخصص در میان مردم و از اساسی ترین ارکان تحقق توسعه پایدار و دستیابی به حقوق شهروندی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مهندسان به عنوان سرمایه های تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل، استدلال و تعامل در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.
وی بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت عظیم بومی در استان گیلان تاکید و بیان کرد:جلب مشارکت مهندسان و متخصصان خلاق و تلاشگر استان و همچنین حمایت از آنان، جزو مهمترین راهکارها برای حفظ حقوق شهروندی و دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه مهم و موثر بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور افزود: مهندسی در طول تاریخ، زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و مهندسان با بکارگیری از دانش مهندسی و فن آوری های نوین و اجرای صحیح مقررات ملی و رعایت استانداردها، در جهت ارتقای کیفی صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی، کوشیده اند تا در راستای رشد و اعتلای جامعه گام بردارند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه مهندسان سفیران دانش و تخصص در میان مردم هستند،خاطرنشان کرد: ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دانش و اندیشه سرشار از ایده مهندسان می باشد؛ لذا لازم است همدل و همزبان با مشارکت و عزم جدی، اهداف کلان این سازمان را تحقق بخشیده و در حفظ منافع و حقوق بهره برداران گامهای اساسی بردارند.
پنجم اسفندماه مصادف با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی روز مهندس نامگذاری شده است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.