به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل حیدری ازاد بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از تعاونگران نمونه در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: هفته تعاون، فرصت خوبی برای پرداختن به برجستگی ها و توانمندی های تعاونی هاست.
وی با بیان اینکه تعاونی ها از بهترین جایگاه مردمی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برخوردارند افزود: تعاونی ها می‌توانند با برطرف کردن آسیب کارهای جمعی و با تمرین کار اقتصادی و جمعی، به توانمندی نیروهای انسانی کمک کنند.
حیدری ازاد بخش تعاون را یکی از پایه‌های اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: توجه به بخش تعاون که از ظرفیت های بسیار بالایی در تحقق رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استان برخوردار است بیش از پیش ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه تعاونی ها می توانند علاوه بر اعتماد آفرینی ، تولید ثروت و هم افزایی داشته باشند گفت: جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی بدیل آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
حیدری ازاد با تاکید بر اینکه تعاونی ها نقش بسزایی در تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال دارند تصریح کرد: تعاونی ها علاوه بر ایفای نقش مهم خود در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد ، در ایجاد اشتغال پایدار نیز بسیار تاثیرگذارند.
فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: اهمیت دادن به شرکت های تعاونی ، توسعه و ترویج تعاونی ها و استفاده از امکانات بالقوه این بخش در حقیقت حرکت به سمت توسعه و اشتغال پایدار است.

گیلان دارای دو هزار و ۵۰۰ تعاونی ثبت شده است که دو هزار تعاونی فعال و ۵۰۰ تعاونی در مرحله اقدام هستند تا با تامین منابع مالی به بهره برداری برسند.   ۱۰ درصد از تعاونی های استان در بندرانزلی وجود دارد و این تعاونی ها پنج هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده اند.

در این مراسم از ۳۰ تن از تعاونگران نمونه شهرستان بندرانزلی تجلیل شد.  

بندرانزلی ۲۰۴ تعاونی فعال دارد و از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون امسال ۱۵ تعاونی نیز در این شهر ساحلی به ثبت رسیده است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.