به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز شنبه در آئین افتتاح طرح آبیاری کم فشار روستای ویرمونی گفت: برای اجرای این طرح در ۲۵ هکتار شالیزار، اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است و به ازای هر هکتار، سالانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب صرفه جویی، بدون نیاز به استخر به زمین‌های کشاورزی منتقل خواهد شد.

ایرج شیار کار افزود: کانال‌های بتنی نیز با ۲۴ کیلومتر امتداد برای جلوگیری از هدر رفت و هدایت سریع آب کشاورزی، با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال در شالیزارها ساخته شده است.

فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی به طرح های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی تاکید شده است و در این راستا اداره جهاد کشاورزی نقش اساسی دارد.

حسن رستم زاد افزود: با استفاده از ظرفیت های بومی در حوزه کشاورزی می توان زمینه تولید ملی و اشتغال پایدار را در شهرستان آستارا فراهم کرد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا هم در آئین افتتاح دو واحد مسکونی گفت: این واحدها برای خانواده های دارای معلول، در منطقه دبیر آباد و روستای کانرود آستارا ساخته شده است.

فریبرز خورشیدی افزود:  مساحت هر واحد یکصد متر مربع است و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای ساخت آنها هزینه شده است و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

هفته نخست شهریور ماه بمناسبت سالگرد شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت، در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ ، هفته دولت نامگذاری شده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.