به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب در این مرکز دانشگاهی گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار با عرضه یک هزار و 397 جلد کتاب در 502 عنوان به مدت 10 روز دایر شده است.
گیتی امامی افزود: گرایش دانشجویان به مطالعات غیردرسی کم شده و برگزاری نمایشگاه، تلاش برای ترویج مطالعه است.
مرکز آموزش علمی کاربردی آستارا از سال 1388 فعال است و بیش از 600 دانشجو در 31 رشته آن مشغول تحصیل هستند.
میترا پوربهرام مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هم روز پنجشنبه در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی در این مرکز گفت: در این نمایشگاه 600 تابلوفرش، گلیم، نمد، کاموا و نقاشی تا پایان دهه فجر عرضه شده است.
وی افزود: یک غرفه به صنایع دستی هنرمندان مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی آستارا اختصاص دارد و امیدواریم مردم با خرید آثار، از معلولان حمایت کنند.
سه هزار و 500 کودک و نوجوان در دو کانون پرورش فکری آستارا عضو هستند.
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا نیز روز پنجشنبه در حاشیه اعزام کاروان بسیجیان به مشهد در محوطه سپاه گفت: این بسیجیان از اهالی شیعه و سنی آستارا هستند و به همت سپاه، به میمنت دهه فجر و مناسبت ایام فاطمیه به زیارت امام رضا (ع) می روند.
وی ادامه داد: اردوهای زیارتی باعث تقویت باورهای دینی مردم می شود و زائران، در مسیر آستارا - مشهد از بقاع متبرکه بازدید خواهند کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 درصد جمعیت آن اهل سنت هستند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.