به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خاصی پور روز چهارشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ستاد ساماندهی ساحل ها در اداره ورزش و جوانان آستارا افزود: در چند روز گذشته بسیاری از نقاط خطرآفرین ساحل آستارا مسدود و با استقرار پنج ناجی غریق در نقاط ساحلی پره عابدینی، قره سو، پشت مدرسه باهنر و رحیم محله، شمار ناجیان غریق طرح ها و مناطق خطرآفرین به 41 نفر افزایش یافت.
وی بیان کرد: امدادگران هلال احمر و فوریت های پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی و مرزبانی در روزهای پایان تابستان برای تامین امنیت گردشگران ساحلی آماده باش هستند.
خاصی پور ادامه داد: مشکلات مالی از دلایل کاهش تعداد ناجیان غریق است و استقرار آنها در مناطق خطر آفرین پشت باغ پرندگان و حوالی بندر آستارا نیازمند همکاری فرمانداری و بخشدارهای تابعه است.
سرپرست هیات نجات غریق آستارا نیز در این جلسه گفت: حقوق ناجیان غریق ساحل شهر آستارا پرداخت و حقوق مرداد ماه 10 ناجی ساحل بخش و شهر لوندویل معوق شده است و امیدواریم با همت مسئولان تامین و پرداخت شود.
رامین بشرویه افزود: ناجیان غریق دارای کارت درجه یک و دو مهارت فدراسیون نجات غریق از 13 خرداد ماه با چهار دستگاه جت اسکی، قایق موتوری و موتورسیکلت در سه طرح سالمسازی و 12 منطقه خطر آفرین ساحل آستارا مستقر شده اند.
وی ادامه داد: اکنون دریا به علت کولاک برای شنا مناسب نیست و در تابستان امسال 20 نفر در مناطق خطر آفرین و 26 نفر در طرح های سالمسازی ساحل آستارا از غرق شدن نجات یافته و هشت نفر غرق شده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سه طرح سالمسازی دریای خزر در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن فعال است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.