سرهنگ مجتبی مروتی روز سه‌شنبه اظهار داشت: این افراد و با مهارت خاص و بدون برجا گذاشتن ردپایی از خود در سرقت‌ها، به فاصله حدود هر ۱۰ روز یکبار اقدام به سرقت از منازل و بردن اموال گران‌قیمت و باارزشی مانند پول، سکه، طلا، گاوصندوق و تلفن همراه می‌کردند.

وی افزود: اعضای این باند که بومی گلستان نبودند از شهریور امسال فعالیت خود را در این استان آغاز کرده و در سرقت های خود با استفاده از دیلم، تبر و لوازم حرفه‌ای برای باز کردن درهای ضدسرقت و قفل‌های سنگین منازل، اقدام به دزدی می کردند.

رییس پلیس آگاهی گلستان ادامه داد: این افراد که ۴۰ سرقت از آن ها در استان به ثبت رسید مسلح بودند و در تعقیب و گریز با ماموران به سوی پلیس شلیک کردند.

مروتی گفت: این افراد پس از چند سرقت از استان خارج شده و با گذشت چند روز و دستکاری پلاک خودروها بار دیگر به گلستان بازگشته و سرقت های خود را ادامه می دادند.

وی افزود: از این باند که اعضای آن ۲۵ تا ۳۵ سال سن داشتند در همه شهرهای گلستان و استان‌های خراسان شمالی، مازندران و سمنان اقدام به سرقت کرده بودند.

رییس پلیس آگاهی گلستان اظهار داشت: اعضای این باند که چند سال قبل و با وجود سپردن وثیقه متواری شده بودند به علت انجام ۵۲ سرقت مسلحانه در استان های اصفهان و لرستان از سال ۹۵ تاکنون تحت تعقیب قرار دارند.

وی ادامه داد: این سارقان چند روز قبل و پیش از اقدام به سرقت در یکی از شهرهای شرقی استان در پلیس راه آزادشهر رامیان گرفتار ترافیک خودرویی شده و با مشاهده ماموران پلیس که آن ها را زیر نظر داشتند فرار کردند.

مروتی ادامه داد: با فرار اعضای این باند، عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری آنان آغاز شد که سارقان با استفاده از تاریکی شب به سمت مزارع فرار کردند اما در نهایت این عملیات با مرگ یکی از آن ها، دستگیری ۲ سارق و سرقت نفر چهارم به پایان رسید.

وی گفت که احتمال حضور افراد دیگری در این باند وجود دارد.

مروتی یادآور شد: بستگان این افراد هنگام تحویل جنازه فرد کشته شده، سعی در متواری کردن افراد زخمی این باند از بیمارستان داشتند که با هوشیاری پلیس ناکام ماندند.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی های پلیس اعضای این باند ممکن است بیش از ۲۰۰ فقره سرقت در کشور مرتکب شده باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.