رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: با اجرای طرح‌ نظارت بر نانوایی‌ها با همکاری کارشناسان این اداره، مرکز بهداشت و اداره اماکن ناجا، پنج واحد خبازی متخلف به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان پلمب شد.

خلیل رجبلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق نان و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مبنی بر ممنوعیت عرضه نان در خواربارفروشی‌ها، با همکاری دستگاه‌های مرتبط اقدام به جمع‌آوری و امحای نان‌های عرضه شده در این محل‌ها شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که واحدهای خبازی اقدام به فروش نان در خواربارفروشی‌ها کنند، نسبت به پلمب و کسر سهمیه آنها اقدام می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس با اشاره به ممنوعیت فعالیت کافه رستوران‌ها و واحدهای بازی‌های یارانه‌ای و عرضه کننده قلیان، گفت: با اجرای گشت‌های مشترک تا کنون ۲۲ واحدی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نکردند پلمب شده و بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

رجبلی افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با شماره‌های ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت، ۱۹۰ مرکز بهداشت و ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند و گزارش خود را اعلام کنند.

فرماندار آزادشهر نیز گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌ها، با همکاری فرمانداری و کارشناسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و اتحادیه خبازان، از نانوای‌های سطح شهرستان بازدید و یک واحدخبازی که اقدامات کنترلی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکرده بود، پلمب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، سید رسول حسینی افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چندین بار تذکرات لازم به واحدهای خبازی داده شده و چنانچه نانوایان اقدامات کنترلی را رعایت نکنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

**

غرس هزار نهال اصله مثمر در گالیکش

در نخستین روز از هفته منابع طبیعی و با حضور فرماندار گالیکش، غرس هزار نهال مثمر در محوطه دانشگاه آزاد این شهرستان آغاز شد تا این اقدام نیکو در بین سایر اقشار مردم نیز نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، فرماندار شهرستان در حاشیه این آیین اظهارداشت: از ابتدای هفته وحدت در ۱۴ آذرماه سال جاری، نهالکاری ۱۱۵ هزار اصله از گونه‌های مختلف پهن برگ نظیر چنار، صنوبر، اقاقیا و گردو در کنار  توزیع سه تن بذر یونجه در حوزه آبخیز دهستان‌های نیلکوه و اوغان، همچنین انواع سوزنی‌برگ‌هایی همچون سرو و گل محمدی در روستاهای بخش لووه در مجموع ۱۴۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کار کاشت نهال تا پایان هفته منابع طبیعی و در صورت مساعد بودن شرایط آب‌و هوایی در محوطه ادارات، نهادها و روستاهای سطح شهرستان و همچنین شهرهای گالیکش و صادق‌آباد تداوم خواهد داشت.

**

غرس ۱۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده کلاله - دهنه

به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و با حضور دادستان، معاون فرماندار کلاله و شماری از مسئولان، ۱۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده کلاله_دهنه غرس شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، رییس منابع طبیعی این شهرستان در حاشیه مراسم ایجاد نوار سبز جاده کلاله _ دهنه، گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی، ۱۰ هزار اصله نهال به طول ۶ کیلومتر در این مسیر به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی غرس شد.

محمدصادق بشکوفه، هفته منابع طبیعی را فرصت خوبی برای توسعه فضای سبز در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی دانست و افزود: در غرس درختان و توسعه فضای سبز کلاله از ظرفیت محکومین جایگزین حبس نیز استفاده خواهد شد.
نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان درهفت شهرستان "گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه" واقع درشرق این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.