به گزارش اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان به ایرنا، سردار قاسم رضایی ظهر جمعه در تماس تلفنی با برگزارکنندگان همایش انقلاب مرزها با موضوع صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی در نقطه صفر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس، گفت: مردم خوب ترکمن در نواحی مرزی گلستان نسبت به انقلاب نگاه بصیرتی دارند.
وی افزود: براین اساس، مرزنشنیان این دیار همواره حضوری فعال در صحنه های مختلف انقلاب داشته و تعامل بسیار خوبی نیز با مرزبانان دارند و این نگاه و تعامل درسایه تلاش علما و بزرگان قوم ترکمن که نگاهی وحدت بخش بین مرزنشنیان و مرزبانان دارند، میسر شده است.
سردار رضایی با یادآوری حضور خود هنگام تحویل سال 95 در نقطه صفر مرزی اینچه برون‌ گنبدکاووس گفت: بنده در آن زمان که میهمان مردم این دیار بودم، نگاه وحدت‌ بخش آنان را برای حفاظت از مرزها به خوبی احساس کردم و این برای مجموعه نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.
وی همچنین با بسیار خوب دانستن امنیت در نواحی مرزی گلستان و ارتباط و تعامل خوب مرزبانی جمهوری اسلامی با مرزبانان ترکمنستان، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سرزمینی دو کشور، آمادگی سرمایه گذاری مشترک درحوزه کشاورزی و صنعت را با کشور ترکمنستان داریم.
به گزارش دریافتی ایرنا، جانشین فرماندهی مرزبانی گلستان نیز در این مراسم، امنیت پایدار موجود درنواحی مرزی این استان را حاصل وفاق و همدلی بین مرزنشینان و مرزبانان دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز خدمات و زیرساخت های خوبی در مناطق مزی کشور و گلستان ایجاد شده است.
سرهنگ بهزاد ابراهیمی افزود: فرماندهی کل قوا نیز همواره توجه به مناطق محروم و مرزی کشور را از حیث مسائل معیشتی، اقتصادی و بهداشتی مورد تاکید قرار می دهند.
وی اضافه کرد: مرزهای گلستان به لحاظ شرایط متنوع اقلیمی از مرزهای منحصر به فرد در کشور هستند زیرا مرزهای خشکی، دریایی، کوهستانی و صعب العبور در جوار هم قرار دارند.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان نیز دراین مراسم، وحدت و وفاق بین مرزبانان و مرزنشنیان را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته دانست و گفت: امروز مرزبانان با عشق و علاقه و نیز تبعیت از رهبری، امنیت و آرامش را به مردم هدیه می کنند.
سرهنگ محمدرضا سراوانی با تشبیه کردن مرزبانان و مرزنشینان به دو بال یک پرنده، افزود: اگر همکاری این دو با هم نباشد، امنیت در مرزها، استان و کشور به وجود نمی آید.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.