اگر بتوانید تورهای لحظه آخری را پیدا کنید، احتمالاً هزینه کمتری را بابت خرید آن پرداخت خواهید کرد. ظرفیت این تورها در ۲۴ ساعت مانده به شروعشان هنوز پر نشده است و برای پر کردن این ظرفیت برگزارکنندگان تور تصمیم می­گیرند که قیمت تورشان را تا حدودی کاهش دهند. برای پیدا کردن بلیط­های لحظه آخری به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایتی مراجعه کنید که در آن یک لیستِ جامع از انواع بلیط­های هواپیمایی ارائه‌شده توسط آژانس­های مختلف را در یک صفحه به شما نمایش می­دهد. با مشاهده این لیست، شانس شما برای پیدا کردن بلیط‌های لحظه آخری بالا می‌رود. سفرمارکت این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

شاید جزء آن دسته از گردشگران باشید که علاقه دارید دقیقه ۹۰ تصمیم بگیرید و یک سفر پرهیجان و ماجراجویانه را شروع کنید، شاید هم برای جمع کردن دوستان و نزدیکانتان تمام تلاشتان را کردید، اما نتوانستید زودتر از این کارهای خود را انجام دهید. علت هر چه که باشد؛ برای‌آنکه بتوانید از سفرهای لحظه آخری خود نهایت لذت را ببرید، بهتر است که کمی برای آن برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید برای دقایق آخر مانده به شروع تعطیلات سؤال اقدامات درستی انجام دهید.

انتخاب مقصد

اولین مرحله برای برنامه‌ریزی یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز انتخاب مقصد مناسب است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مقاصدی بروید که ویژگی‌های زیر را دارد:

1. آب‌وهوای آن مقصد متناسب با فصلی است که در آن قرار گرفته‌اید. به‌طور مثال اگر در فصل تابستان هستید به سراغ مقاصدی بروید که آب‌وهوای معتدل و خنکی دارند.

 

برنامه‌ریزی برای سفرهای لحظه آخری (1)

 

2. به سراغ مقاصدی بروید که در فصل خلوت سفر قرار دارند یا کمتر شناخته شده­اند. به عبارت دیگر اگر قصد خرید تور یا رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما را دارید، حتماً به فصل شلوغ یا خلوت سفرِ آن مقصد توجه کنید.

منظور از فصل شلوغ زمان‌هایی است که میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد افزایش پیدا می‌کند. در این مدت به‌سختی می‌توانید بلیت قطار، هواپیما، تور گردشگری یا هتل آن مقصد را در لحظات آخر پیدا و خریداری کنید.

اگر قصد دارید به یک شهر دیگر سفر کنید تا از طبیعت آن بازدید کنید و برای این سفر می‌خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید و در طبیعت کمپ کنید، احتمالاً به‌سادگی بتوانید در لحظات آخر برای این سفر برنامه‌ریزی کنید؛ چراکه نیازی به هتل، تور یا دیگر خدمات گردشگری ندارید.

انتخاب شیوه مناسب سفر

در مرحله بعد باید این تصمیم را بگیرید که خودتان می‌خواهید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید یا به دنبال تور هستید. شاید هم بخواهید تصمیم بگیرید که تنهایی به این سفر بروید یا تنها با زوج یا دوستان نزدیکتان این سفر را آغاز کنید.

اگر قصد دارید خودتان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، لازم است که به طور جدا برای خرید بلیط هواپیما، بلیت قطار، اتوبوس و رزرو اقامتگاه اقدام کنید. اگرنه؛ لازم است که به سراغ تورهای لحظه آخری بروید.

تورهای لحظه آخری

تورهای لحظه آخری را می‌توانید برای مقاصدی که میزان تقاضا برای سفر به آن‌ها زیاد نیست، پیدا کنید. به طور مثال اگر بخواهید در تعطیلات نوروز به شیراز، اصفهان، مشهد، کیش یا مقاصد پرطرف‌دار دیگر سفر کنید، بعید است که بتوانید توری را در لحظات آخر مانده به تعطیلات نوروز پیدا کنید.

اما می‌توانید در اوایل فصل پاییز یا اوایل فصل زمستان تورهایی را در لحظات آخر پیدا کنید. چراکه در این مدت میزانِ تقاضا برای سفر در میان ایرانیان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

اگر بتوانید تورهای لحظه آخری را پیدا کنید، احتمالاً هزینه کمتری را بابت خرید آن پرداخت خواهید کرد. ظرفیت این تورها در ۲۴ ساعت مانده به شروعشان هنوز پر نشده است و برای پر کردن این ظرفیت برگزارکنندگان تور تصمیم می­گیرند که قیمت تورشان را تا حدودی کاهش دهند.

نکته: خدمات و امکانات ارائه‌شده در تورهای لحظه آخری تفاوتی با تورهای معمولی ندارند و تنها تفاوت به‌احتمال زیاد در قیمت این دسته از تورها است.

نکته ۲: برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری نیازی به تلاش بیش از حد یا مراجعه به برخی از وب‌سایت‌های خاص نیست. تنها کافی است که به وب‌سایتی مراجعه کنید که انواعی از تورهای گردشگری ارائه‌شده توسط آژانس‌های مختلف را در یک صفحه و یک‌جا به شما نمایش می‌دهد. اگر ۲۴ ساعت به تاریخ شروع آن مانده، آن تور جزو تورهای لحظه آخری به شمار می‌آید. اگر پر نشده باشد به احتمال زیاد می‌توانید آن را با تخفیف خریداری کنید.

تورهای لحظه آخری همانند تورهای معمولی شامل دو نوع انفرادی و گروهی می­شود. در تورهای انفرادی تنها بلیط هواپیمای رفت‌وبرگشت، ترانسفر فرودگاهی، هتل، بیمه مسافرتی، ویزای توریستی، راهنمای فارسی‌زبان و نهایتاً یک گشت شهری وجود دارد. تورهای برگزار شده به شهرهای داخلی و همچنین شهرهای خارجی پرطرف‌دار نظیر استانبول، آنکارا، دبی به طور معمول جزء تورهای انفرادی هستند.

اما در تورهای گروهی اکثر زمان سفر از قبل برنامه‌ریزی‌شده است و شما به همراه راهنما در قالب یک گروه به سراغ جاذبه‌های گردشگری آن مقصد می‌روید؛ بنابراین علاوه بر خدمات تورهای انفرادی، گشت گذار در مقصد و همچنین ورودیه به اماکن تاریخی و جاذبه­های گردشگری و برخی از وعده­های غذایی جز خدمات این دسته از تورها به حساب می­آید. تورهایی که به مقاصد خارجی دورتر نظیر چین، ژاپن و اروپا برگزار می‌شود و همچنین تورهای طبیعت‌گردی داخلی جزء تورهای گروهی به حساب می‌آیند.

بلیط لحظه آخری

اگر انتخاب کردید که خودتان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، لازم است که به سراغ بلیط لحظه آخری هواپیما بروید. همانند تورهای لحظه آخری، بلیط­های لحظه آخری ازنظر کیفیتِ خدمات و امکانات هیچ تفاوتی با بلیط های معمولی ندارند. این دسته از بلیت‌ها را نمی‌توانید در فصل شلوغ سفر پیدا کنید؛ چرا که سریعاً پر خواهند شد. البته شاید بتوانید بلیط کنسلی را در لحظات آخر سفر پیدا کنید؛ اما به شانس زیادی نیاز دارید.

 

برنامه‌ریزی برای سفرهای لحظه آخری (2)

 

اما در فصل خلوت سفر به احتمال زیاد می­توانید بلیط­های لحظه آخری را چه از نوع سیستمی چه چارتری، پیدا کنید. این دسته از بلیت‌ها قیمت کمتری نسبت به بلیط‌های معمولی دارند. تنها کافی‌ست که از ۲۴ ساعت مانده به شروع یک پرواز اقدام به خرید کنید تا بتوانید بلیط­های لحظه آخری را رزرو کنید.

برای پیدا کردن بلیط­های لحظه آخری به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایتی مراجعه کنید که در آن یک لیستِ جامع از انواع بلیط­های هواپیمایی ارائه‌شده توسط آژانس­های مختلف را در یک صفحه به شما نمایش می­دهد. با مشاهده این لیست، شانس شما برای پیدا کردن بلیط‌های لحظه آخری بالا می‌رود. سفرمارکت این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد.

رزرو اقامتگاه

برای‌آنکه بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید، باید اقامتگاه مناسبی را برای خود انتخاب کنید. بازهم به این نکته اشاره می­کنیم که اگر سفر خود را در فصل شلوغ سفر آغاز کنید، شانس شما برای پیدا کردن اقامتگاه در روزهای آخر مانده به تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.

برای انتخاب اقامتگاه مناسب، بسته مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، می‌توانید به سراغ هتل، هتل آپارتمان، آپارتمان، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی و ویلا بروید. هر کدام از این اقامتگاه‌ها مزایای خاص خود را دارند و بسته به بودجه، علاقه و نیازتان می‌توانید به سراغ هرکدام از آن‌ها بروید.

ویزای توریستی

اگر قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید و مقصد سفرتان را یکی از کشورهایی انتخاب کرده‌اید که نیاز به ویزا دارد، به‌احتمال خیلی زیاد نمی‌توانید در لحظات آخر مانده به تعطیلات حتی تور آن مقصد را پیدا کنید. چراکه فرایند دریافت ویزا برای هر مسافر زمان‌بر است و به‌سختی می‌توان ویزای یک کشور خارجی را آن‌هم در عرض یک روز تهیه کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاصدی را برای سفرهای لحظه آخری خود انتخاب کنید که نیاز به ویزا ندارد یا ویزای آن فرودگاهی است و به‌محض ورودتان به فرودگاه آن کشور برایتان صادر می‌شود.

نکته: حتماً از قبل پاسپورت برای خود تهیه کنید و مطمئن شوید که تاریخ انقضای پاسپورتتان بیشتر از ۶ ماه است؛ تا بتوانید با خیال راحت برای سفرهای لحظه آخری به خارج از کشور اقدام کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.