به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به مشکلات اساسی قانون کار و تبیین نشدن صحیح حقوق کارگر و کارفرما، اظهار داشت: باید قانون کار هر جا که حقوق کارگر و کارفرما به‌طور درست، صریح و شفاف بیان نشده اصلاح شود.
وی برخی مشکلات قراردادهای کوتاه مدت کارگری و کارفرمایی را یادآور شد و افزود: این رویه ناشی از مفید نبودن قانون کار است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئولان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مطالعه دقیق قانون کار و شناسایی بندها و موادی که به نحوی دارای انحراف، کاستی و تزلزل در زمینه رابطه کارگری و کارفرمایی است اقدام کنند.
آیت الله ملک حسینی با تأکید بر لزوم تلاش جدی‌تر مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای تقویت فرهنگ «تعاون»، «کار» و «رفاه اجتماعی»، عنوان کرد: رفاهی ارزشمند است که آحاد جامعه در فرایندی عدالت محور از آن منتفع باشند.
وی با اشاره به مشکلات بیکاری در جامعه، ابراز داشت: هنوز فرهنگ کار در جامعه نهادینه نشده و این امر ناشی از پایین بودن فرهنگ بهره‌وری و استفاده نشدن صحیح از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به موفق نبودن فرهنگ تعاونی و تأسیس تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: باید با آسیب شناسی لازم ظرفیت‌های این بخش را برای رونق تولید و اشتغال بالفعل کرد.
آیت الله ملک حسینی استفاده بهینه نشدن از فرصت‌ها برای خدمت به مردم را بدترین ذلت برای یک مدیر اجرایی دانست و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی در برخی حوزه‌ها ناشی از درست عمل نکردن دیروز است و باید مراقب بود که با مدیریت بهتر امروز، فردای بهتری را در سایه تلاش و برنامه‌ریزی رقم زد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز با تسلیت رحلت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی به آیت الله ملک حسینی، گفت: صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان جزو رسالت‌های مهم این اداره کل است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: پایداری اشتغال نیروی کار در مراکز اشتغالزا از دیگر رسالت‌های انکارناپذیر این اداره کل به شمار می‌آید.
وی ایجاد اشتغال را یک دغدغه اساسی برای مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: تحقق این امر به‌عنوان مهمترین چالش اقتصادی و دغدغه عمومی جامعه نیازمند همکاری بین بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان است.
نیک مرام بیان کرد: افزایش خدمت‌رسانی در بخش‌های تعاون و اشتغال مورد توجه جدی مسئولان این اداره کل خواهد بود.
نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به 12.1 درصد رسید.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کهگیلویه و بویراحمد با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور در بهار سال 1396 کسب کرد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.