براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 713هزار نفر است.
از 72درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی استان تاکنون 49درصد آنان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
میزان دریافت کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
سید محمدعلی تقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهلت اعلام شده برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.
وی عنوان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به 42 ایستگاه ثبت نام در کهگیلویه و یویراحمد از جمله ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی در سراسر استان اقدام کنند.
تقوی عنوان کرد: هزینه دریافت کارت هوشمند ملی برای متقاضیان 310 هزار ریال است که حداکثر ظرف 20 روز تحویل می شود.
وی افزود: پس از نوبت دهی به فرد متقاضی اعلام می شود در چه زمانی به کدام دفتر پیشخوان مراجعه کرده و موقع تکمیل ثبت نام نیز باید خود فرد نیز حضور داشته باشد، چون با فعال سازی و اسکن اثر انگشت امکانپذیر بوده و مردم نسبت به انجام این کار اهتمام جدی داشته باشد.
وی افزود: هدف از صدور کارت ملی هوشمند ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، یکپارچه سازی پروژه‌های موجود، افزایش بهره‌وری، حداقل رساندن امکان جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران است.
تقوی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند موفق‌ترین گام برای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: شناسایی در حوزه دیجیتال، تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربردهای مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.
تقوی ابراز داشت: بیشتر ارائه خدمات اجتماعی در سال آینده با کارت هوشمند ملی انجام می گیرد و از این کارت می توان در فضای سایبری و الکترونیکی نیز استفاده کرد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.