نماینده مردم تهران در مجلس با اظهار تاسف از اینکه پای توسعه در کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد، اظهارداشت: باید دلیل یا دلایل لنگیدن پای توسعه در این استان آسیب‌شناسی بشود.

به گزارش ایلنا از یاسوج, محمدعلی وکیلی در نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی و کارگروه رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت دولت دوازدهم برگزار شد، اظهارداشت: باید به طرح آمایش سرزمین توجه نمود که به‌نظر من می‌رسد دلیل لنگیدن پای توسعه در این استان بی‌توجهی به طرح آمایش سرزمین است.

وی با بیان اینکه تا مادامی که بانک‌ها به‌شیوه کنونی و جاذبه سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری دارد مشکلات موجود و موانع تولید وجود دارد، ادامه داد: باید در شورای اقتصاد به این مهم توجه شود تا جاذبه سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری بانک‌ها کم بشود.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس افزود: بانک‌ها باید از جاذبه‌های سرمایه‌گذاری خود را دور نگه داشته و یا سپرده گذاری خود را به سقفی محدود ختم دهند.

وکیلی با بیان اینکه برخی قوانین ملی و برخی قوانین محلی است، تصریح کرد: امکان تنقیح برخی قوانین در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

وی گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محوری بوده که تا این محور در اقتصاد وجود داشته باشد شاهد مشکلات کنونی بخش صنعت خواهیم بود.

وکیلی تاکید کرد: بانک‌ها باید جاذبه سپرده‌گذاری خود را از دست دهند تا بتوانند وارد سرمایه‌گذاری تولید شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.