به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مسیر قبلی جاده ارتباطی باغچه سادات پس از بررسی های لازم و ارائه دلایل علمی و عقلی مسیر جدید انتخاب شد.
وی گفت: مسافت مسیر جدید این جاده ارتباطی 500 متر کوتاه تر شده و ایمن تر است و به دیوار حائل نیز نیاز ندارد در حالی که مسیر قبلی حدود 150 متر دیوار حائل داشت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس اعلام کار‌شناسان اداره کل راه و شهرسازی این استان برای ساخت مسیر جدید 400 اصله درخت قطع می‌ شود.
نیک اقبالی بیان کرد: شیب قوسی مسیر جدید جاده ارتباطی باغچه سادات از 12 درصد به 9 درصد کاهش می یابد و در مسیر قبلی نیز 15 دهنه پل نیاز بود در حالی که این تعداد در مسیر جدید هفت مورد است.
وی عنوان کرد: برآورد هزینه مسیر جدید جاده ارتباطی باغچه سادات حدود 85 میلیارد ریال و 50 درصد کمتر از هزینه مسیر قبلی است.
نیک اقبالی بر لزوم برآورد خسارت وارده ناشی از قطع 400 اصله درخت در مسیر جدید جاده ارتباطی باغچه سادات توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
وی ابراز داشت: این جاده ارتباطی از فرعی درجه 2 به اصلی و از مسیر بین بخشی به شهرستانی تبدیل می‌ شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حجم خاکبرداری در مسیر جدید جاده ارتباطی باغچه سادات حدود 284 هزار مترمکعب و طول باند سبقت آن نیز یکهزار و 650 متر است.
محمدعلی علیمردانی اظهار داشت: کاهش 500 متری طول، افزایش ایمنی و وجود قوس های دارای شعاع مناسب از ویژگی های مهم مسیر جدید جاده ارتباطی باغچه سادات است.
وی افزود: هدف اصلی از تغییر مسیر باغچه سادات افزایش ایمنی آن در راستای کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی بوده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.