ارسلان حسن پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همزمان با هفته تعاون بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به هر یک از تعاونی هایی که در مناطق روستایی و عشایر ایجاد شود براساس نیاز طرح تا سقف چهار میلیارد ریال و در مناطق شهری نیز تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی اعطاء می کند.

نهم تا پانزدهم شهریور هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این صندوق تاکنون ۴۲ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر اجرا کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این تعاونی ها با ۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری ایجاد شده است. صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تا پایان مرداد امسال بیش از هشت هزار و۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغال با سرمایه گذاری بالغ بر  یکهزار و ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت های قبل ۳.۵ برابر شده است. 

وی ابراز داشت:۴۸۳ میلیارد  ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته تا پایان مرداد امسال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر این صندوق در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

حسن پور گفت:این میزان تسهیلات برای اجرای ۸۳۸طرح اقتصادی پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.

صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بین چهار استان برتر کشور براساس سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بود. نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۳ درصد رسید.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ بوده که در سال ۱۳۹۶ با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.