رحمان مقبلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآورده های خام غیربهداشتی معدوم شده در شهرستان جیرفت شامل مواردی همچون مواد اولیه فاسد و غیربهداشتی، مواد خام تاریخ گذشته و حمل غیرمجاز مواد اولیه است.
وی عنوان کرد: هدف اصلی دامپزشکی تأمین سلامت افراد جامعه از طریق فراهم آوردن غذای سالم با کنترل و نظارت بر فرآورده ‌های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است.
وی اظهار کرد: اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی جیرفت به صورت منظم در قالب 6 اکیپ بازرسی اقدام به بازرسی از قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کارخانجات تولید مواد لبنی، رستوران ها و کبابی ها و دیگر مراکز عرضه فرآورده های دامی می کند.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان جیرفت به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید به وضعیت بهداشتی محل عرضه و نیز شرایط ظاهری فرآورده خام دامی در تمام اوقات بخصوص در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و امکان فسادپذیری فرآورده ‌های خام دامی دقت کنند.
هم اکنون بیش از 10 هزار واحد صنفی در شهرستان های جنوبی استان کرمان فعال است و شهرستان جیرفت دارای 24 اتحادیه صنفی و بیش از سه هزار واحد صنفی است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.