به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی روز دوشنبه در جشنواره یار مهربان با حضور هوشنگ مرادی کرمانی و 11 دانش آموز مولف این استان افزود: یکهزار مدرسه غیرانتفاعی در استان کرمان وجود دارد.
وی با اشاره به جایگاه خطیر معلمان در فرایند یادهی و یادگیری اظهار کرد: جانبازی و ایثارگری برازنده جایگاه معلمی است زیرا معلمان در کلاس درس در نبرد با جهل و نادانی به عنوان بزرگترین فقر بشریت، جانفشانی و ایثارگری می کنند.
وی مطالعه را از ضروری ترین نیازهای روحی و روانی انسان ها عنوان کرد و گفت: ماندگارترین آموزش ها از طریق کتاب و کتابخوانی ایجاد می شود لذا باید کمک کرد تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: آموزش و پرورش فرایند یاددهی و یادگیری را پوشش می دهد و انتقال اطلاعات از معلم به دانش آموزان انجام می شود.
وی افزود: معلم نیز در این فرایند نقش یاددهنده و یادگیرنده را دارد و مهمترین عامل در این فرایند همدلی، تعامل و همزبانی بین معلم و دانش آموزان است لذا معلمانی در این فرایند موفق هستند که این همدلی و همزبانی را ایجاد کنند.
محسن بیگی دلیل ماندگاری و محبوبیت آثار هوشنگ مرادی کرمانی را بین دانش آموزان، همزبانی و تعامل این نویسنده با مخاطب و ایفای نقش معلمی به بهترین صورت عنوان کرد.
وی به فاصله ایجاد شده بین خانواده و فرزندان اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای نفوذ در دانش آموزان؛ همدلی و همزبانی و وارد شدن از راه دوستی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان هم در جشنواره یار مهربان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه سواد خواندن بین دانش آموزان با محوریت آثار هوشنگ مرادی کرمانی ویژه دانش آموزان چهارم، پنجم و ششم دبستان است.
رضا طلابیگی اظهار کرد: جشنواره یار مهربان سال آینده ویژه دانش آموزان اول، دوم و سوم ابتدایی با محوریت کتاب های افسانه شعبان نژاد برگزار می شود.
وی گفت: این جشنواره در سطوح مدرسه ای و شهرستانی برگزار شده و اکنون مرحله استانی این جشنواره در حال برگزاری است.
وی افزود: سه هزار و 500 دانش آموز از سراسر استان کرمان در جشنواره استانی یار مهربان شرکت و 77 نفر به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا کردند.
این مسئول با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ما اندک است تصریح کرد: باید فرهنگ مطالعه در دانش آموزان از دوره ابتدایی نهادینه شود لذا آموزش و پرورش استان کرمان با ارائه طرحی ابتکاری جشنواره یار مهربان را به منظور علاقمند کردن دانش آموزان به کتابخوانی، قصه گویی و خلاصه نویسی کتاب ها در راستای ارتقای مهارت خواندن و توسعه مهارت نوشتن اجرا کرده است.
وی تاکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که فرهنگ بومی محلی استان تقویت شود.
جشنواره یار مهربان امروز (دوشنبه) با حضور هوشنگ مرادی کرمانی در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.
به گزارش ایرنا در جشنواره یار مهربان از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده بنام کرمانی، 11 دانش آموز مولف و 77 دانش آموز حائز رتبه برتر جشنواره یار مهربان با موضوع کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی تجلیل شد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.