فرشته خالقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع محوری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز (اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار، حمل و نقل و انرژی پاک) است که 31 تیر امسال در کرمان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 77 با برپایی جشنواره بین المللی فیلم سبز به نمایش بهترین فیلم های محیط زیستی داخلی و خارجی در همه استان های کشور اقدام کرد تا فرصتی برای آموزش اقشار مختلف جامعه با شیوه های اثرگذار فراهم شود.
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: جشنواره بین المللی 'فیلم سبز ایران' مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط زیستی کشور در سال 77 پایه گذاری شده و تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده است.
وی افزود: مهمترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت های هنری و فرهنگی ارزشمند، با کیفیت و موثر در جهت استقرار فرهنگ حفاظت محیط زیست است.
خالقی عنوان کرد: دوره پنجم این جشنواره (سال 95) به شبکه جشنواره های سبز بین المللی پیوسته و اعتبار بین المللی قابل توجهی دریافت کرده است و دوره ششم این جشنواره از 31 تیر تا 6 مردادماه 96 برگزار خواهد شد.
وی گفت: امروز تخریب محیط زیست یکی از مهمترین بحران های جامعه بشری است و توسعه ناپایدار جوامع که با رشد روزافزون جمعیت بشر همراه شده، زیست جانداران کره زمین را به خطر انداخته است.
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: شاخه های مختلف هنر و بویژه سینما در روند فرهنگ سازی برای حفاظت محیط زیست می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
وی اظهار کرد: محیط زیست بستر زندگی است و متاسفانه امروز این بستر حیات در روی زمین به شدت تهدید می شود و مهمترین عامل تخریب آن عوامل انسانی است.
خالقی گفت: تغییر رفتار بشر امری فرهنگی و نیازمند آموزش است و انسان ها باید از آثار رفتارهای فردی و اجتماعی خود آگاه شوند چرا که آگاهی مهمترین عامل اصلاح رفتار است و ورای طرح های دولتی و حکومتی در تحولات فرهنگی همراه با ذات و پندار ملت ها رقم می خورد.
وی افزود: جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران فرصتی است تا جامعه فریاد و هشدار هنرمندان و فرهیختگان عرصه حفاظت محیط زیست را بشنود.
با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران، با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری این جشنواره در کرمان برگزار شد.
در این نشست مشاور سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولان دستگاه های اجرایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، دبیر اجرایی جشنواره، مدیرعامل انجمن تمدن سبز، هنرمندان حامی محیط زیست، جمعی از مدیران سازمان های مردم نهاد و مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان حضور داشتند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.