به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان کرمان با انتقاد از نبود برخی مدیران در برخی نشست ها گفت: تاکید اصلی مدیریت استان کرمان این است که مدیران عضو در جلسات در صورت داشتن دلیل موجه برای عدم حضور خود، این موارد را اعلام کنند تا در صورتی که این تعداد به حد نصاب نرسید، جلسه را به زمان دیگری موکول کنیم زیرا به دنبال برگزاری جلسات فاقد اثرگذاری لازم نیستیم.

وی بر لزوم اصلاح ساختار اداری نیز تاکید کرد و ادامه داد: هرگاه یک دستگاه اجرایی به عنوان دبیر یک کارگروه یا کمیته انتخاب می شود، باید همه اعضا از آن تبعیت کنند و این صحیح نیست که همه جلسات توسط استانداری مدیریت شود.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که به دنبال حضور موثر مدیران در جلسات هستیم اظهار داشت: حضور مدیران در جلسات باید به نحوی انجام شود که در حوزه های مختلف شاهد اثرگذاری آن باشیم.

فدائی به تشکیل سه گروه کاری در ذیل کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان کرمان اشاره و بیان کرد: مصوبات این گروه های کاری پس از تصویب در جلسات کارگروه، در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد و در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.

وی به موضوع جمع آوری کودکان کار خیابانی نیز اشاره و بر همکاری همه دستگاه ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: دستورالعمل ها و آئین نامه ها برای جمع آوری کودکان کار به صورت کامل مشخص شده و اگر کودکی بر سر چهارراه ها دیده می شود به معنای آن است که دستگاه ها همکاری لازم را انجام نداده اند.

استاندار کرمان عنوان کرد: در این رابطه مقرر شد اقدامات بر اساس مصوبات قبلی ادامه یابد و تمام دستگاهها در این زمینه باید بر اساس آئین نامه های موجود، همکاری کنند.

فدائی با اشاره به تیتر یکی از روزنامه های محلی مبنی بر اینکه نمره ادارات دولتی استان کرمان افتضاح است، تاکید کرد: آمارهای منتشر شده نشان دهنده آن است که وضعیت رضایتمندی از دستگاه های اجرایی در سال ۹۷ افتضاح نبوده است و میانگین میزان رضایتمندی از دستگاه های اجرایی در استان برتر کشور ۷۸.۷۵ و در استان کرمان ۶۸.۱۸  است.

وی با اشاره به لزوم رفع فقر در جامعه، ادامه داد: مسئولان استانی باید با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده، زمینه ارتقای رفاه در استان را فراهم کرده و جایگاه استان در این حوزه را ارتقا بخشند.

فدائی اظهار داشت: در رابطه با تدوین نقشه راه سما فضا و تولید محتوای الکترونیکی علمی و اخلاقی در راستای تحکیم خانواده این سئوال را داریم که آیا مشکل ما در فضای مجازی نبودن محتوا یا استفاده نکردن آن است.

وی تصریح کرد: با تولید محتوا در فضای مجازی مخالف نیستیم و در این رابطه باید بررسی ها به نحوی انجام شود که در نهایت از اثرگذاری این اقدامات مطمئن باشیم.

استاندار کرمان یادآور شد: دانشگاه شهید باهنر کرمان در صدد انجام یک کار مطالعاتی در راستای تدوین نقشه راه سما فضا و تولید محتوای الکترونیکی علمی و اخلاقی در راستای تحکیم خانواده است که با توجه به تصویب این کار در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان کرمان، این طرح مطالعاتی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد.

فدائی در ادامه به موضوع ساماندهی سگ های ولگرد نیز اشاره و بیان کرد: در این زمینه مصوباتی در گذشته داشته ایم که باید بررسی کرد آیا این مصوبات اجرایی شده یا خیر؟

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی وضعیت سگ های بدون صاحب و ولگرد در استان کرمان نیز بر اساس مصوبات و آئین نامه های موجود اقدام شود.

در این نشست گزارشی از وضعیت استان کرمان در حوزه های مختلف مطرح شد که بر اساس نظر استاندار کرمان این گزارش باید مبنای کار مسئولان به ویژه در گروه های کاری قرار گیرد و راهکارها و برنامه هایی اجرایی برای آنها داده شود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.