سرهنگ محمدرضا ایران نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروی انتظامی با افراد سودجو و فرصت طلبی که اقدام به تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه دست ساز غیرمجاز می کنند به صورت قاطع برخورد می کند.
وی اظهار داشت: متصدیان واحدهای صنفی که به صورت عمده در امر خرید و فروش مواد محترقه و منفجره فعالیت دارند باید از فروش مواد اولیه مواد محترقه به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.
سرهنگ ایران نژاد تصریح کرد: مراسم چهارشنبه سوری طی سالهای اخیر به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و خطرناک تبدیل شده که بیشترین قربانیان آن را نیز کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان خطاب به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: شادی و نشاط خود را در آستانه فصل بهار و عید نوروز با بی احتیاطی های چهارشنبه آخر سال به غم و اندوه تبدیل نکنند.
وی یادآور شد: شهروندان از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی جدا خودداری کرده و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی تیرهای برق و یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ عمومی اجتناب کنند.
سرهنگ ایران نژاد افزود: مردم باید با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب مواد محترقه به ساختمان ها و آسیب رساندن و بد منظره کردن سیمای شهری پرهیز کنند.
وی در پایان با اشاره به برخورد جدی پلیس با متخلفان در چهارشنبه آخر سال گفت: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کس با هیاهو و جنجال، تحرکات غیرمتعارف یا تعرض به حریم افراد موجب اختلال در نظم و آسایش عمومی شود و یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
3029/7435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.