سامان فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شتابدهنده ها نهادهایی هستند که از استارتاپ ها در مسیر رشد و جذب سرمایه حمایت می کنند.
وی رسالت اصلی شتابدهنده را آمادگی تیم ها و افراد برای جذب سرمایه دانست و گفت: یک فرد یا تیم با یک ایده خلاقانه که حتی ممکن است در ابتدا خام باشد، وارد شتابدهنده می شوند که پس از ارزیابی های اولیه و ورود به دوره پیش با ارائه مشاوره های لازم در بخش های بازار، تیم کاری، مشتریان، رابط کاربری نیز پایش مداوم پیشرفت تیم تا مرحله جذب سرمایه برای توسعه زیرساخت ها و ورود به بازار آماده می گردند.
وی تیک را اولین شتاب دهنده ای برشمرد که در خارج از استان تهران شکل گرفته و تصریح کرد: سهام داران اصلی شتابدهنده تیک شرکت کاملا خصوصی نیروی غرب از شرکت های اصلی زیرساخت مخابرات کشور، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس وابسته به پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و 2 نفر سهام دار حقیقی هستند.
فتحی گفت: شتابدهنده تیک فعالیت خود را از سال 95 شروع کرده و تاکنون سه دوره شتابدهی را پشت سر گذاشته که از حدود 150 ایده 40 ایده وارد دوره شتابدهی شده اند و چندین اپلیکیشن کاربردی از خروجی تیم های شتابدهنده رونمایی شده است.
وی از برگزاری دوره سوم پیش شتابدهی خبر داد و گفت: اکنون دوره سوم پیش شتابدهی با حضور 13 تیم در حال برگزاری است که انشاالله این تیم ها در هفته اول مهر ماه برای جذب سرمایه گذار آماده می شوند.
مدیر عملیات تیک یکی از اهداف عمده شتابدهنده را ایجاد ارتباط بین جوانان خلاق استان و افراد سرمایه گذار برشمرد و عنوان کرد: شکل گیری این فضا از 2 جهت مفید است، اول آنکه با جذب ایده های خلاقانه مانع خروج نخبگان از استان می شود و از طرفی هم مانع خروج سرمایه از استان می گردد.
فتحی ادامه داد: ما از تمامی سرمایه گذاران و مسئولان استان دعوت می کنیم و از طرح ها و زمینه های فعالیت تیم های حاضر در شتابدهنده تیک دیدن کنند و از آنها حمایت نمایند و با برقراری ارتباط با شتابدهنده تیک موجب تسهیل فرآیند های شتابدهی و رشد تیم ها و همچنین کمک به شکل گیری استارتاپ های قوی در استان شوند.
او در پایان از تمامی افراد علاقه مند که در زمینه فعالیت های خدماتی در بستر اینترنت و فناوری اطلاعات فعالیت می کنند دعوت کرد تا با حضورشان در شتابدهنده تیک و آشنایی با فعالیت های آن با ارائه ایده های خلاقانه و کاربردی از حمایت شتابدهنده تیک بهره مند شوند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.