به گزارش ایرنا ؛ سیروس عبدی پنجشنبه در نشست با اعضای سمن های شهرستان اسلام آبادغرب ، ضمن تقدیر از نقش مردم و نهادهای اجتماعی در مدیریت بحران ها بخصوص زلزله سال گذشته کرمانشاه افزود: با توجه به گستردگی بحران زلزله ، مدیریت بحران بدون حضور مردم و نهادهای اجتماعی میسر نبود و باید این نهادها به عنوان مکمل دولت در آینده نیز کمک کار دولت باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: تقویت کمی و کیفی نهادهای مدنی و مردم نهاد (سمن ها) یکی از اهداف ویژه دولت در حوزه اجتماعی بوده و در این راستا نیز با اقدام های صورت گرفته در شهرستان اسلام آبادغرب تعداد این تشکل های مردمی در طول یک سال و نیم گذشته از سه مورد به 23 مورد رسیده است.
عبدی همچنین با اشاره به نقش بیکاری در افزایش ناهنجاری های اجتماعی آن را سرچشمه بسیاری از بحران های اجتماعی دانست و گفت: در سفر اخیر استاندار به اسلام آبادغرب، مصوباتی داشتیم که با اجرایی شدن آن ها بخشی از مشکلات بیکاری و اشتغال این شهرستان حل خواهد شد.
وی همچنین به وظیفه پاسخگویی و شفاف سازی مدیران دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه دولت و به تبع آن مدیران شهرستان وظیفه دارند طبق تاکید رییس جمهوری پاسخگوی عملکرد خود و مطالبات جامعه باشند و هرجایی که ابهامی وجود دارد باید با پاسخگویی به موقع اقدام به شفاف سازی نمایند تا موجبات سوء استفاده برخی فراهم نشود.
معاون سیاسی فرمانداری اسلام آباد غرب از زحمات سمن های این شهرستان قدردانی کرد و گفت: این تشکلهای مردمی در ایجاد نشاط اجتماعی و آگاهی بخشی به جامعه نقش بسزایی داشته اند.
شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از 150 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.